نوار لبه پی وی سی خرید انواع نوار لبه پشت چسب دار درجه1

نوار لبه پی وی سی

نوار لبه

از نوار لبه معمولاً برای پوشش دادن صفحات زینگر جوینت، برای لبه هایی بریده شده ای که بدون روکش هستند و همچنین برای ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. نوار لبه یکی از مهم ترین ملزومات صنعت چوب است به این دلیل که امروزه در تمامی منازل بدون استثنا از چوب یا ام دی اف برای دکوراسیون استفاده می کنند.3

 

خرید نوار لبه

09219731162

مزایای نوار لبه

نوار لبه دارای این مزیت است که می تواند صفحات چوبی را از رطوبت حفظ می کند. در برخی از کارهای چوبی نیاز داریم که گوشه های کار را پهن کنیم و در این صورت می توانیم از نوار لبه استفاده کنیم. نوار لبه معمولا چوب را در مقابل رطوبت، حرارت، سرما و… حفظ می کند.

 

اطلاعاتی در مورد نوار لبه:

نوار لبه دارای انواع مختلفی است که از همین انواع برای پوشش دادن قسمت هایی از تخته های چند لایه، نئوپان، ام دی اف و همچنین صفحاتی از این قبیل که برش خورده اند مورد استفاده قرار می گیرند. این نوارهای لبه در طی فرآیندهای مختلفی تولید می گردند تا در صنعت چوب و دکوراسیون مورد استفاده گردند.

نوارهای لبه یکی از مهم ترین موارد در صنعت چوب هستند که بدون وجود نوارهای لبه تهیه نمودن صفحات چوبی امکان پذیر نخواهد بود. نوارهای لبه به دلیل اینکه باعث زیبایی دکوراسیون، محافظت از چوب در برابر رطوبت و همچنین گرما و همچنین باعث ایجاد مقاومت در تخته های چوبی می شود.

نوارهای لبه با انواع متریال های مختلف با طرح چوب مثل ترمودو تولید می گردند تا زمانی که بر روی نواحی برش خورده تخته چوب پرس می شوند با چوب یا ام دی اف های بکار رفته در دکوراسیون همخوانی داشته باشد. نوارهای لبه را با استفاده از یکسری چسب های مخصوص به سطح برش خورده چوب چسبانده می شوند.

 

علت استفاده از نوار لبه:

زمانی که تخته های چند لایه، ورق های ام دی اف و همچنین نئوپان برش می خورند، بدون داشتن روکش یا به عبارتی نوار لبه دارای ظاهری نامناسب و نا مرتب خواهند بود.

علاوه بر این باید گفت که اگر تخته های چند لایه، نئوپان و همچنین ام دی اف دارای روکش یا همان نوار لبه نباشند در این صورت در اثر حرارت، رطوبت و همچنین حشرات به راحتی و با سرعت از بین می روند. برای جلوگیری نمودن از این اتفاق به مرور زمان نوارهای لبه را با طرح چوب تولید کردند تا بتوانند جلوی چنین مواردی را بگیرند.

پس با توجه به این مواردی که گفته شد یکی دیگر از مزایای نوار لبه به لحاظ اقتصادی است که عمر طولانی به ام دی اف ها، تخته های چند لایه و نئوپان می بخشد.

 

نوارهای لبه چسبان

توجه داشته باشید برای ورق های ام دی اف از روکش استفاده می شود تا هم زیبا و هم مرتب دی

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

ده شوند ولی برای بخش های برش خورده وقتی نواری چسبیده نشود حتی با وجود این روکش ها نا مرتب دیده می شود برای اینکه این نواحی برش خورده مرتب دیده شوند بهتر است که از نوارهای چسبان استفاده شود.

نوارهای چسبان دارای انواع مختلفی هستند در طرح و رنگ های گوناگونی تولید می شوند. که در ادامه به انواع آن ها اشاره نموده و اطلاعات لازم را در آن زمینه ارائه خواهیم کرد.

 

انواع نوار لبه:

1- نوار لبه پی وی سی

2- نوار لبه PET

3- نوار لبه PP

4- نوار لبه ABS

5- نوار لبه اکرلیک

6= نوار لبه ملامینه

7- نوار لبه طبیعی

8- نوار لبه اتویی

که در ادامه به برخی از این نوارهای لبه اشاره خواهیم کرد تا با آن ها آشنایی داشته باشید.

 

1- نوار لبه پی وی سی | PVC

نوار لبه پی وی سی یکی از انواع مختلف نوار لبه است که دارای طرفداران بسیاری است. این نوار لبه یکی از روکش های تزئینی محسوب می شود. جنس این نوار لبه از پی وی سی یا به عبارتی از جنس پلاستیک فشرده است.

از این نوار لبه برای پوشش دادن قسمت های برش خورده چوب های چند لایه، ام دی اف ها، نئوپان و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار لبه پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک فشرده شده ساخته شده است بسیار مقاوم بوده و در برابر حرارت و گرما، رطوبت و از همه مهم تر در برابر نفوذ حشرات از تخته های چند لایه، ام دی اف ها و همچنین نئوپان محافظت می کند.

نوار لبه پی وی سی دارای طرح و نگ های مختلفی است و همین ویژگی باعث شده که دارای کاربردهای بسیاری در صنعت چوب باشد. انتخاب نوع رنگ در این نوارهای لبه بستگی به سلیقه مشتری دارد به این گونه که ممکن است مشتری بخواهد رنگ نوار لبه با خود ام دی اف یا تخته های چند لایه یکی باشد یا اینکه یکی نباشد این بستگی به سلیقه خود مشتری دارد.

 

ضخامت نوار لبه پی وی سی | PVC

نوار لبه پی وی سی دارای ضخامتی در حدود 1 میلی متر یا در حدود 2 میلی متر با عرض های 19، 20، 21، 22، 23، 28، 35، 40، 52، 54 است و انتخاب نمودن هر کدام از این موارد بستگی به محلی دارد که در آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی نوار لبه پی وی سی | PVC

1- نوار لبه پی وی سی دارای دوام بسیاری است.

2- نوار لبه پی وی سی کاملا بدون بو است.

3- نوار لبه پی وی سی دارای مقاومت بسیاری در برابر گرما، سایش، اشعه فرابنفش و همچنین ضربات دارد.

4- نوار لبه پی وی سی به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد.

5- نوار لبه پی وی سی به هیچ عنوان تغییر شکل نمی دهد.

6- کار کردن با نوار لبه پی وی سی آسان است.

7- نوار لبه پی وی سی دارای تنوع بسیاری است.

8- نوار لبه پی وی سی کم هزینه بوده و دارای قابلیت بازیافت هستند.

این موارد ذکر شده در مورد نوار لبه پی وی سی باعث شده است که در صنعت چوب کاربردهای بسیاری داشته باشد.

 

چگونگی چسباندن نوار پی وی سی | PVC

در ابتدای تولید نوار لبه پی وی سی، به گونه ای طراحی شده بود که با استفاده از اتو به محل های برش خورده تخته های چند لایه، ام دی اف ها و همچنین نئوپان چسبانده میشد اما بعد از مدتی این نوارهای لبه ی چسبیده از محل مورد نظر کنده میشدند و مورد رضایت استفاده کننده ها نبوده است.

همین امر باعث شد که راه حل دیگری برای چسباندن نوار لبه پی وی سی ارائه گردد. بعد از تحقیقات و آزامایشات بسیار بر روی انواع چسب ها موفق به ارائه چسبی به نام گرانول شدند که در ابتدای کار این چسب را به پشت نوار پی وی سی می زنند و سپس بر روی نقاط برش خورده می چسبانند.

این چسب گرانول دارای چسبندگی بسیاری است و باعث پرس شدن نوار لبه پی وی سی می شود.

 

محل نصب نوار لبه پی وی سی | PVC

نوار لبه پی وی سی به دلیل اینکه دارای کاربردهای بسیاری است می توان در انواع مبلمان ها، انواع قفسه های چوبی، انواع کابینت ها، انواع کمدها، انواع میزهای اداری، در انواع میزهای نهارخوری، در کتابخانه ها، در انواع بوفه ها و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار داد.

 

قیمت نوار لبه پی وی سی | PVC

نوار لبه پی وی سی توسط برندهای مختلفی تولید شده و روانه بازار می گردد و هر کدام از این شرکت های تولیدی دارای کیفیت تولیدی متفاوتی نسبت به یک دیگر هستند و همین امر در قیمت گذاری نوار لبه پی وی سی می تواند تاثیر گذار باشد.

در کل می توان گفت قیمت نوار لبه پی وی سی به دلیل برندهای مختلفی که نوار پی وی سی را تولید می کنند، چسب نوار لبه، جنس محصول و همچنین میزان کیفیت نوار لبه تولید شده می تواند متفاوت باشد.

 

2- نوار لبه ملامینه:

نوار لبه ملامینه یکی از جدیدترین و مقاوم ترین نوارهای لبه است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوار نیز همانند نوار پی وی سی از تخته های چند لایه و ورق های ام دی اف و همچنین نئوپان محافظت به عمل می آورد. نوار لبه ملامینه همانند نوار لبه پی وی سی از پلاستیک فشرده شده ساخته شده است و این باعث شده است که دارای مقاومت بالاتری باشد.

لازم است که به این نکته نیز اشاره شود که نوار لبه ملامینه نسبت به نوار لبه پی وی سی از مقاومت بالاتری برخوردار است. نوار لبه ملامینه در صنعت چوب بسیار مقرون به صرفه بوده است. نوار لبه ملامینه در ابعادها و همچنین ضخامت های متنوعی تولید می گردد تا بر اساس نیاز مشتری در دسترس باشد.

نوار لبه ملامینه از ترکیب رنگ های مختلفی برخوردار است و این باعث شده است که به راحتی بتوانیم با انواع ام دی اف ها، تخته های چند لایه و همچنین نئوپان ترکیب کنیم که می توانیم به راحتی نوار ملامینه را طوری انتخاب کنیم که یا با ام دی اف، تخته چند لایه و نئوپان مورد نظر هم رنگ باشد یا اینکه به سلیقه و ذوق خودمان رنگی متفاوت داشته باشد.

چگونگی انتخاب بهترین نوار لبه ملامینه:

نوار لبه ملامینه دارای ویژگی های متنوع و منحصر به فردی است که می توان با استفاده از آن ها به راحتی بهترین نوع نوار ملامینه مورد نظر را انتخاب نمود. که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم داشت.

 

1- دارای رنگ بندی متنوع:

نوار لبه ملامینه معمولاً با یکسری شکل، طرح روکش ساخته می شود. دلیل این نوع طرح یا شکل این است که این نوار بصورت یک متریال طرح چوب ساخته شود. پس سعی کنید به هنگام خرید آن به این نکته توجه داشته باشید.

 

2- دارای اندازه و ابعادهای مختلف:

یکی از مهم ترین ویژگی های نوار های لبه این است که در اندازه ها و ابعادهای مختلفی تولید می شوند. نوار لبه ملامینه نیز در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. نوارهای لبه ملامینه به طور معمول دارای عرضی در حدود 1 تا 2 سانتی متر هستند و دارای طولی در حدود 100 تا 200 متر هستند و این ابعاد به این معنی است که این نوارهای لبه ملامینه به صورت رول تولید می شوند.

این ابعاد و اندازه نوار ملامینه باعث شده است که در صنعت چوب دارای کاربردهای مختلفی باشد.

 

3- دارای قابلیت پرس آسان:

پرس نمودن این نوارهای لبه به راحتی به وسیله دستگاه صورت می پذیرد. نوارهای لبه ملامینه با استفاده از دستگاه پرس لبه چسبان به سطح برش خورده تخته های چند لایه، ام دی اف و نئوپان می چسبد. توجه داشته باشید که باید پرس گرما و چسب بر روی نوار ملامینه به صورت همزمان مورد استفاده قرار بگیرد تا اینکه طی یکسری عوامل نوار از سطح مورد نظر جدا نشود.

نکته قابل توجه این است که پرس نمودن این نوار لبه بسیار آسان و با دردسر کمتری صورت می پذیرد و این یکی از مزیت های اساسی این نوار لبه است.

 

4- دارای مقاومت قابل توجه در برابر رطوبت:

توجه داشته باشید همان‌طور که قبلاً نیز اشاره نمودیم تخته های چند لایه، ورق های ام دی اف و نئوپان در صورت قرا ر گرفتن در معرض رطوبت خراب شده و از بین می روند. اما اگر برای این مواردی که گفته شد از نوار لبه استفاده شود به مراتب دارای دوام بیشتری خواهند بود. نوار لبه ملامینه چون از پلاستیک فشرده ساخته شده است به همین دلیل می تواند به خوبی از قطعات در برابر رطوبت محافظت کند.

اگر به این 4 موردی که در بالا اشاره کردیم اطلاعات کافی داشته باشید در این صورتت می توانید بهترین نوع نوار لبه را برای تخته های چند لایه، نئوپان و ام دی اف انتخاب کنید.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

علت استفاده بیشتر از نوار ملامینه نسبت به پی وی سی چیست؟

1- نوارهای لبه ملامینه نسبت به نوارهای لبه پی وی سی دارای مقاومت بیشتری هستند.

2- نوارهای لبه ملامینه نسبت به نوارهای لبه پی وی سی دارای قیمت پایین تری هستند.

3- نوارهای لبه ملامینه دارای قدرت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نوارهای پی وی سی دارند به این گونه که در بخش هایی از کار هلال هستند یا دارای خمیدگی هستند بیشتر از نوارهای لبه ملامینه استفاده می کنند.

4- نوارهای ملامینه نسبت به نوارهای پی وی سی دارای نصبی راحت و سریع هستند.

 

چگونگی چسباندن نوارهای لبه ملامینه:

نوارهای لبه ملامینه برخلاف بقیه نوارها برای چسبیده شدن به سطح ام دی اف یا نئوپان از دستگاه های لبه چسبان کمک نمی گیرند بلکه با استفاده از دستگاه های مخصوص خود به سطح مورد نظر چسبیده می شوند یا اینکه به وسیله اتو دادن یا سشوار کشیدن به محل مورد نظر می چسبند.

 

مزایای نوار لبه ملامینه:

1- باعث ایجاد مقاومت ام دی اف، نئوپان و تخته های چند لایه در برابر رطوبت می شود.

2- باعث ایجاد مقاومت در برابر سایش و حرارت وارده به ام دی اف یا نئوپان می شود.

3- دارای قیمتی کاملاً مناسب در صنعت چوب

4- دارای انواع تنوع در رنگ و شکل

5- نوارهای ملامینه باعث ایجاد زیبایی بسیاری در تجهیزات چوبی می شوند.

 

3- نوار لبه ABS

نوار لبه ABS یکی از پیشرفته ترین نوارهای موجود در بازار و صنعت چوب است. نوار لبه ABS دارای مزایایی بسیاری است و همین مزایا باعث شده است که خواهان بسیاری پیدا کند. نوار لبه ABS همانند نوار لبه پی وی سی از پلاستیک تولید می شود ولی جنس پلاستیک بکار رفته در هر کدام بسیار متفاوت است.

نوار لبه پی وی سی به مراتب از یک پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید تولید می گردد در حالی که نوار لبه ABS از یک ماده پلاستیکی از نوع اکریلونیتریل بوتادین استایرن تولید می شود. نوار لبه ABS دارای چگالی کمتری نسبت به نوار لبه پی وی سی دارد و این باعث شده است که نوار لبه ABS دارای وزن کمتری باشد.

ایمنی نوار لبه ABS بیشتر از دیگر نوارهای لبه است به این دلیل که در برابر آتش سوزی دارای مقاومت بالایی است و اگر احیاناً آتش سوزی صورت بگیرد به هیچ عنوان ماده سمی از خود تولید نمی کند و به هیچ عنوان برای طبیعت و انسان خطری نخواهد داشت.

 

معایب نوار لبه ABS

1- داشتن ظاهری مات و کدر

2- در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید دچار تغییر رنگ می شود.

3- حساس بودن نوار لبه ABS نسبت به اشعه خورشید

نوار لبه ABS وقتی که با مواد دیگر آلیاژ شود به راحتی می تواند در برابر اشعه خورشید مقاومت کند و دچار تغییر رنگ نشود.

 

تفاوت بین نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی:

1- اولین تفاوت بین نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی در نوع پلاستیک بکار رفته در آن ها است که در بخش های قبلی به آن ها اشاره کردیم.

2- دومین تفاوت بین نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی در وزن و چگالی آن ها است که گفته شد نوار لبه ABS نسبت به نوار لبه پی وی سی دارای چگالی و وزن کمتری است.

3- سومین تفاوت مربوط به مقاومت در برابر آتش سوزی است. نوار لبه ABS نسبت به نوار لبه پی وی سی دارای مقاومت بیشتری است و از طرفی به هنگام سوختن نیز ماده سمی که برای انسان و محیط خطر آفرین باشد را نیز تولید نمی کند ولی نوار لبه پی وی سی به هنگام سوختن ماده مضری از خود تولید می کند که هم برای انسان و هم برای محیط خطر آفرین است.

4- چهارمین تفاوت بین نوار لبه ر و نوار لبه پی وی سی مربوط به محیط زیست است. توجه داشته باشید که نوار لبه ABS تحت عنوان ماده سبز نیز یاد می کنند این نوار لبه معمولاً قابل بازیافت است و بازیافت نمودن آن نیز به صورت سوزاندن است که به هنگام سوختن به هیچ عنوان ماده مضری از خود تولید نمی کند و نکته مهم تر اینکه نوار لبه ABS در زمان کمتری می تواند تجزیه شود.

نوار لبه پی وی سی نیز دارای قابلیت بازیافت است ولی اگر از طریق سوزاندن بخواهیم بازیافت کنیم در این صورت ماده سمی از خود تولید خواهد کرد که هم برای طبیعت و هم انسان مضر است. نکته مهم دیگر این است که نوار لبه پی وی سی برای تجزیه شدن به زمان زیادی احتیاج دارد.

5- پنجمین تفاوت در نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی پایایی و دوام آن ها است. توجه داشته باشید که نوار لبه پی وی سی در برابر مواد حلال و همچنین نور بسیار پایدار است اما نوار لبه ABS در مواد حلال قوی به هیچ عنوان پایدار نبوده و به سرعت آسیب می بیند و از طرف دیگر در برابر نور نیز دارای مقاومت کمتری است.

6- ششمین تفاوت نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی مربوط به هزینه ها و قیمت است. نوار لبه پی وی سی دارای قیمتی کاملاً مناسب برای خرید است اما نوار لبه ABS دارای هزینه و قیمت بسیار بالایی است.

7- هفتمین تفاوت بین این دو نوار لبه مربوط به فرایند تولید آن ها است. مناسب ترین محصول برای استفاده در پوشش دهی بخش های بریده شده ام دی اف، نئوپان، تخته های چند لایه نوار لبه پی وی سی است. اما توجه داشته باشید که در تولید این نوار لبه از یکسری ترکیبات بادوام و پرتوانی استفاده می شود که تولید این نوار لبه را دشوارتر می کند.

نوار لبه ABS دارای مراحل تولید راحت تری نسبت به نوار لبه پی وی سی دارد و همچنین دارای طول عمر بیشتری است یا به عبارتی دارای مقاومت بیشتری است. نکته قابل توجه در مورد نوار لبه ر این است که به هنگام پاک کردن این نوار از حلال های مخصوصی باید استفاده شود تا اینکه آسیبی به نوار وارد نشود.

8- هشتمین تفاوت بین این دو لبه مربوط به دسترسی مواد برای تولید آن ها است. توجه کنید که هر دو نوار لبه دارای قابلیت دسترسی به مواد لازم برای تولید شدن را دارند ولی باید ذکر نمود که نوار پی وی سی نسبت به نوار لبه ABS دارای قابلیت دسترسی و گنجایش بیشتری است.

9- نهمین تفاوت بین این دو لبه مربوط به ثابت بودن رنگ آن ها است. در تولید نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی از علم و مهارت یکسانی استفاده شده است اما رنگ دانه های موجود در نوار لبه ABS دارای کیفیت بالایی هستند و به مرور زمان دچار تغییر نمی شوند.

10- دهمین تفاوت بین نوار لبه ABS و نوار لبه پی وی سی مربوط به ابعاد آن ها است. ضخامت بکار رفته در نوار لبه پی وی سی به تقریب در حدود 3 الی 2/8 میلی متر است و عرض این نوار لبه در پهن ترین حالت چیزی در حدود 14 الی 611 میلی متر است.

ضخامت بکار رفته در نوار لبه ABS چیزی در حدود 2 الی 3 ملی متر است و دارای عرضی در حدود 14 الی 26 میلی متر هست.

 

4- نوار لبه آکریلیک:

نوار لبه آکریلیک همانند دیگر نوار های لبه دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی، ضربه، سایدگی، رطوبت، حرارت، اشعه UV، تغییرات دما هستند.

نوار لبه آکریلیک دارای خاصیت ضد آب است. نوار لبه آکریلیک بر خلاف دیگر نوارهای لبه دارای یک سطح کاملاً شفاف است و علاوه بر اینکه می تواند به بخش های برش خورده ام دی اف، نئوپان و تخته های چند لایه بچسبد به راحتی می تواند به تمامی سطوح شیشه ای، فلزی و پلاستیکی نیز بچسبد.

نوار لبه آکریلیک به دلیل این شفافیت دارای ظاهری زیبا هستند و در انواع طرح ها و رنگ ها تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

5- نوار لبه PP:

نوار لبه PP از نوعی پلیمر تولید می شود و دارای ویژگی هایی چون:

1- دارای وزنی سبک هستند.

2- دارای سطحی براق هستند.

3- دارای انعطاف پذیری بالایی هستند.

4- دارای مقاومت و عایق در برابر برق هستند.

5- دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت هستند.

6- دارای مقاومت در برابر ضربه و سایدگی هستند.

7- امکان دسترسی به آن آسان است.

8- دارای قیمتی کاملاً مناسب

این مزایا باعث شده است که در بازار و صنعت چوب از این نوار لبه استقبال خوبی به عمل آید.

 

معایب نوار لبه PP:

 

1- دارای حساسیت نسبت به برخی از حلال های شیمیایی

2- دارای حساسیت نسبت به اشعه ماورابنفش

3- دارای حساسیت نسبت به گرما و حرارت زیاد که باعث اشتعال پذیری آن می شود.

 

6- نوار لبه PET:

یکی دیگر از نوارهای لبه است که برای پوشش دادن نواحی برش خورده نئوپان، تخته های چند لایه و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایا و ویژگی های نوار لبه PET

1- دارای استحکام بالایی است.

2- دارای شفافیت خیره کننده ای است.

3- دارای چگالی کمتری بوده و در پی آن سبک وزن است.

4- دارای انعطاف پذیری بالایی است.

5- دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی هست.

6- مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد.

7 مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

معایب مربوط به نوار لبه PET

1- نوار لبه PET به هیچ عنوان قابل بازیافت نیست.

2- در پی استفاده از نوار لبه PET ممکن است محیط زیست تخریب شود.

 

7- نوار لبه طبیعی

نوار لبه طبیعی در کل یکسری نوارهای نازکی هستند که از خود چوب بریده و مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه این نوارها انعطاف پذیر باشند و بتوان به راحتی از آن ها استفاده نمود از یکسری ترکیبات روان کننده استفاده می کنند.

با استفاده از نوار لبه طبیعی به راحتی می توان محل های برش خورده چوب را پوشش داد و چون این نوارها طبیعی هستند زیبایی خاصی را به این چوب ها می بخشند. نوار لبه طبیعی در چوب هایی که استفاده می شوند باعث افزایش استحکام و مقاومت آن ها در برابر رطوبت و حرارت و موارد دیگر می شود.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

تفاوت بین نوار لبه طبیعی با دیگر نوارهای لبه:

1- دارای مقاومت کمتر:

نوار لبه طبیعی با استفاده از چوب طبیعی ساخته می شود. با توجه به کیفیت ساخت ممکن است که در برابر برخی عوامل محیطی آسیب پذیر باشند. یکی از مهمترین عوامل آسیب زننده به نوار لبه طبیعی وجود رطوبت در محیط است در حالی که دیگر نوارهای لبه که با استفاده از برخی پلاستیک ها ساخته می شوند در برابر رطوبت دارای مقاومت هستند.

وجود رطوبت و آب در محیط باعث پوسیده شدن این نوارهای لبه طبیعی می شوند یعنی به مرور این نوارها فرسوده و تغییر شکل داده و از بین می روند. مورد بعدی این است که نوارهای لبه طبیعی در برابر سایش و همچنین ضربات وارده دارای مقاومت کمتری هستند در حالی که دیگر نوارهای لبه در برابر ضربات و سایش دارای مقاومت قابل توجهی هستند.

عامل مهمی که در نوارهای لبه طبیعی باید به آن توجه کرد این است که حشراتی مانند موریانه و یا دیگر حشراتی که ممکن است به چوب آسیب برساند به مراتب در این نوارهای لبه لانه گزینی کنند و باعث از بین رفتن نوارهای لبه به مرور زمان شوند در حالی که دیگر نوارهای لبه در برابر این حشرات مقاوم تر هستند.

 

 

 

2- نحوه چسباندن:

یکی از مهم ترین موارد در نوارهای لبه چگونگی چسباندن آن ها است. نوارهای لبه باید به گونه ای چسبیده شوند که در محیط های گرم یا سرد به هیچ عنوان جدا نشوند. برای نوارهای لبه که از جنس پلاستیک هستند در زمان های پیش تر از اتو برای چسباندن آن ها استفاده می‌شده است.

به این گونه بوده است که چسب را به هنگام تولید کردن این نوارها به پشت آن زده می‌شده و بعدا با استفاده از اتو بر روی سطح مورد نظر چسبانده می‌شده است. این نوع از چسباندن برای نوارهای لبه طبیعی اصلا مناسب نیست و برای چسباندن این نوارها معمولاً از چسب چوب، چسب گرانول، چسب آب بندی و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

3- قیمت نوارهای لبه:

در بعضی مواقع قیمت نوارهای لبه مهم ترین مورد در انتخاب آن ها است. قیمت گذاری نوارهای لبه به این گونه است که بخشی از هزینه مربوط به نوار و رول مربوط به نوار است و بخش دیگری از این هزینه ها مربوط به چسباندن و نگهداری نوارها است. قیمت نوارهای طبیعی نسبت به دیگر نوارها بیشتر است و دلیل آن هم این است که نگهداری از این نوارها بسیار سخت است.

 

8- نوار لبه اتویی:

نوار لبه اتویی از جنس نوار لبه پی وی سی است. نوار لبه پی وی سی از پلیمر یا همان پلاستیک فشرده شده ساخته شده است. نوارهای لبه اتویی به طور معمول دارای ضخامتی در حدود 0.4 میلی متر هستند. این نوارها دارای ضخامت کمتری هستند و به همین دلیل به این نوارها اتویی، کاغذی و سشواری گفته می شود.

از این نوار برای پوشش دادن لبه های برش خورده ام دی اف استفاده می شود که دارای روکش نیستند. این نوار لبه هم باعث زیبایی ام دی اف و همچنین باعث ایجاد مقاومت در لبه های برش خورده ام دی اف می شود. به مرور زمان که استفاده از این ام دی اف ها بیشتر شده است به مراتب استفاده از این نوارها نیز بیشتر شده است.

نوارهای لبه اتویی در ابعاد و اندازه و همچنین طرح و رنگ های مختلفی تولید می شود و دامنه انتخاب را برای مشتریان بیشتر می کند.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

تفاوت بین نوار لبه اتویی با دیگر نوارها:

نوارهای لبه اتویی به مراتب به هنگام تولید شدن به پشت آن ها چسب زده می شود. این نوارها به مراتب در حالت عادی به هیچ وقت حالت چسبندگی ندارند. برای اینکه این نوار چسبیده شود از اتو برای چسباندن آن استفاده می شود. به مراتب حرارت باعث می شود که خاصیت چسبندگی این نوارها فعال شود.

تفاوتی که بین نوارهای لبه اتویی با دیگر نوارها وجود دارد در ضخامت این نوارها است نوار لبه اتویی چون از اتو برای چسبیده شدن به بخش های برش خورده استفاده می شود دارای ضخامت کمتری هستند تا گرمای اتو باعث فعال شدن چسب این نوارها شود در حالی که نوارهای دیگر ضخامت بیشتری دارند و برای چسبیده شدن به بخش های برش خورده معمولاً از چسب گرانول استفاده می شود.

نوارهای لبه اتویی چون دارای ضخامت کمتری هستند به مراتب بهتر می توانند لبه ام دی اف را پوشش دهند به طوری که به هیچ عنوان محلی برای نفوذ آب و رطوبت جای نگذارند و این ویژگی به مراتب باعث دوام و مقاومت بیشتر ورق های ام دی اف می شود.

از دیگر تفاوت ها می توان به این مورد اشاره کرد که نوارهای لبه اتویی نسبت به نوارهای دیگر در حیطه چسباندن آسانی و کم هزینه بودن در نحوه چسباندن نوارهای لبه اتویی است.

در کل می توانیم بگوییم که این نوار لبه اتویی چون که از جنس نوار لبه پی وی سی است حالت تزئینی دارد و در ام دی اف ها و نئوپان استفاده می شوند و معمولا در تولید کابینت ها، میز کامپیوتر، میز نهارخوری، میز تلوزیون، جلو مبلی و مواردی از این قبیل قابل استفاده است.

این نوارهای لبه به گونه ای در نواحی برش خورده چسبانده می شوند که به هیچ عنوان حشرات و رطوبت وارد نئوپان یا ام دی اف نمی شوند.

نوار لبه پی وی سی
نوار لبه پی وی سی

حرف آخر

امروزه استفاده از تخته های چند لایه، ام دی اف و همچنین نئوپان برای دکوراسیون منازل و ادارات و ویلا بیشتر شده است. در بیشتر موارد افراد برای منازل خود سفارش کابینت، مبل، میز تلوزیون، میز نهارخوری، میز کامپیوتر و مواردی از این قبیل و بر طبق سلیقه خود می دهند.

برای اینکه بتوانید به ‌راحتی از مرغوبیت روکش و نوارهای استفاده شده در ام دی اف ها و یا تخته های چند لایه و همچنین نئوپان اطمینان حاصل کنید بهتر است که حتما اطلاعات کاملی در مورد نوارهای بکار رفته داشته باشید و ما در اینجا سعی نمودیم که اطلاعات کاملی را در مورد انواع نوارهای لبه در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات بهترین نوارها را برای سفارش خود انتخاب نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار لبه پی وی سی خرید انواع نوار لبه پشت چسب دار درجه1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری