خرید مصالح در کرج | تضمین بهترین قیمت 1400

مصالح ساختمانی در کرج

خرید مصالح در کرج

قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

امروزه با توجه به افزایش ساختمان سازی و همچنین استفاده گسترده از مصالح در سایر زمینه های عمرانی اهمیت آن ها دو چندان شده است. به این اقلام که در زمینه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند، مصالح می گویند. برای ساخت یک ساختمان یا مثلا در یک پروژه راهسازی از انواع مختلفی مصالح استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاصی دارند. در صورتی که شما نسبت به مصالح و کاربرد آن ها شناخت بیش تری داشته باشید، بهتر می توانید از آن در زمینه های اجرایی استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در مورد خرید مصالح در کرج و قیمت مصالح در کرج بپردازیم.

خرید مصالح ساختمانی در کرج
خرید مصالح ساختمانی در کرج

دسته بندی مصالح از لحاظ جنس

از زمان های قدیم تا به الان از مصالح رایجی مانند چوب، سیمان، آجر و … برای مصارف ساختمانی استفاده میشد. امروزه نیز از این مصالح استفاده می شود اما با پیشرفت ساختمان سازی، مصالح نوین توانسته اند جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی به حساب آیند. اگر قصد تهیه مصالح نوین را دارید می توانید به راحتی آن را از فروشگاه های مصالح فروشی واقع در عظیمیه و مهر‌شهر تهیه کنید.
مصالح به صورت کلی به دو دسته مصالح ساده و مصالح مرکب تقسیم بندی می شوند. مصالح ساده به مصالحی گفته می شود که با مصالح دیگری ترکیب نشده اند و برای ساخت آن ها از مواد یکسانی استفاده شده است. از مصالح ساده میتوان به شن، آجر، سیمان و … اشاره کرد.
مصالح مرکب نیز گونه ای مصالح هستند که از چند نوع مواد برای ساخت آن ها استفاده شده است. این نوع مصالح می توانند طبیعی و مصنوعی باشند. از جمله مصالح مرکب معروف میتوان به ملات ها، بتن و ایزوگام اشاره کرد. اگر به دنبال خرید مصالح ساده و مرکب هستید می توانید آن ها را به راحتی در مصالح فروشی های گوهر‌دشت، ماهدشت و جهانشهر پیدا کنید.
دسته بندی مصالح ساختمانی از لحاظ قدمت
همانطور که پیش از این گفتیم مصالح ساختمانی از گذشته تا به الان استفاده میشد و تنها فرق آن در نوین شدن مصالح ساختمانی در سال های اخیر بوده است. در هنگام استفاده از مصالح باید به شرایط آب و هوایی منطقه و اقلیم جغرافیایی نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.
مصالح از لحاظ قدمت به سه دسته سنتی، متداول و نوین دسته بندی می شوند. اگر قصد خرید مصالح در کرج را دارید می توانید این نوع مصالح را به راحتی تهیه کنید. قدمت استفاده از مصالح سنتی به انسان های نخستین بر می گردد زیرا آن ها با استفاده از شاخ و برگ درختان و پوست حیوانات اقدام به ساخت خانه و پناهگاه برای خود می کردند. نوع دوم مصالح از لحاظ قدمت، مصالح متداول می باشند که این مصالح عبارتند از گچ، آهن، چوب، سیمان، بتن، پلاستیک و … . دسته آخر مصالح نوین هستند که از این نوع مصالح میتوان به مصالح مصنوعی و انواع گوناگون کامپوزیت اشاره کرد.

انواع مصالح ساختمانی در کرج قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج
قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

چگونگی دسته بندی مصالح از لحاظ فرایند تولید

همانند سایر دسته بندی ها که پیش از این گفته شد، دسته بندی مصالح از لحاظ فرایند تولید نیز با یکدیگر متفاوت می باشند اما اگر بخواهیم برای آن دسته بندی تعیین کنیم، می توانیم آن را به دو دسته مصالح ساختمانی درجا و مصالح ساختمانی پیش ساخته تقسیم بندی کنیم. در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.
مصالح ساختمانی درجا به مصالحی گفته می شود که در همان محلی که پروژه اجرا می شود، ساخته خواهد شد و در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه این مصالح در همان محل ساخته شده و به کار گرفته می شود، به آن مصالح درجا می گویند. از مصالح درجا میتوان به ملات، بتن درجا، اسکلت ساختمان، قیر درجا و چارچوب درجا اشاره کرد.
مصالح ساختمانی پیش ساخته به مصالحی گفته می شود که در جایی خارج از محل اجرا پروژه به عنوان مثال در کارگاه ها و کارخانه ها تولید می شوند. این مصالح پس از اینکه درکارگاه ها و کارخانه ها تولید می شوند به محل اجرای پروژه منتقل می شوند. استفاده از مصالح پیش ساخته مزیت های بسیاری دارد. به عنوان مثال هر چه از این نوع مصالح بیش تر استفاده شود، هزینه های ساخت و ساز و مدت زمان انجام پروژه نیز کاهش می یابد. همچنین اگر از مصالح پیش ساخته استفاده شود، ضایعات ساختمانی نیز کم خواهد شد. از معروف ترین مصالح پیش ساخته میتوان به کاشی، سرامیک، دال بتنی پیش ساخته، آجر های پیش ساخته و … اشاره کرد. شما می توانید این نوع مصالح را در فروشگاه های مصالح ساختمان در کرج خریداری کنید.

مصالح ساختمانی در کرج

انواع مصالح ساختمانی و کاربردآن ها قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

همانطور که می دانید، مصالح انواع گوناگونی دارد و هر کدام از آن ها کارد خاص خود را دارند. در ادامه مقاله می خواهیم به معرفی انواع مصالح ساختمانی و دسته بندی هر کدام بپردازیم و همچنین ویژگی ها، مزیت ها و معایب این مصالح را برای شما بیان کنیم.
سنگ
از زمان های گذشته تا الان از سنگ ها در صنایع مختلف استفاده می شود و میتوان گفت که یکی از پر کاربرد ترین مصالح می باشد. سنگ ها توسط اتصال چند کانی ساخته شده اند و آن ها به صورت جامد و سخت می باشند. سنگ ها به سه دسته آذرین، دگرگون و رسوبی تقسیم بندی می شوند که هر کدام کاربرد ویژه ای دارند. ماده مشترک در سنگ ها سیلیس می باشد و همچنین علاوه بر آن با توجه به محل قرارگیری سنگ ها و شرایط از کانی ها و مواد گوناگونی تشکیل شده اند.

از جمله مصالح پر کاربرد و پر مصرف سنگ می باشد که هر نوع آن مقاومت و ویژگی خاص خود را دارد. برخی سنگ ها طبیعی هستند و برخی با استفاده از روش های نوین ساخته می شوند که به آن ها سنگ مصنوعی گفته می شود. از جمله سنگ های طبیعی معروف میتوان به گرانیت، ماسه سنگ، مرمر، کوارتزیت، گابرو، دیوریت و … اشاره کرد. این سنگ های ذکر شده در صنعت بسیار کاربرد دارند.
از صنعت هم از سنگ های طبیعی و هم از سنگ های مصنوعی و غیر طبیعی استفاده می شود. سنگ های طبیعی معمولا بیش تر در بستر رودخانه ها و کوه ها وجود دارند. همچنین سنگ های لایه ای و لاشه ای نیز جز سنگ های طبیعی به حساب می آیند. سنگ های کار شده نیز نوعی از سنگ می باشد که با توجه به کاربرد آن در ساختمان سازی و صنایع دیگر بر روی آن کار می شود.

از جمله سنگ های کار شده معروف میتوان به سنگ های لوحی، چند وجهی، دوآتیشه و قوارهای اشاره کرد.
از سنگ ها میتوان در صنعت ساختمان سازی برای زیبایی نمای ساختمان، دیوار ها، کف و سقف آن استفاده کرد. همچنین در سد سازی، بلوک های ساختمانی، سنگ فرش کردن خیابان ها، زیر سازی جاده ها و پوشش دیوار های داخلی نیز از سنگ ها به وفور استفاده می شود. علاوه بر مصارف عمرانی میتوان از سنگ ها در صنعت جواهر سازی، دارویی، ذوب فلزات، صنایع غذایی و برای انتقال جریان برق نیز استفاده کرد.

خرید چوب در کرج
چوب

میتوان گفت پس از سنگ ها چوب، پرکاربرد ترین مصالحی است که از گذشته به امروز از آن استفاده می شود. چوب را میتوان جز مصالح گران قیمت دسته بندی کرد. چوب در طبیعت وجود دارد و در صنایع مختلف به عنوان یک متریال مهم شناخته می شود و انواع مختلفی از آن در طبیعت وجود دارد. با توجه به این که چوب انواع مختلفی دارد، کاربرد های گوناگونی نیز دارد و با توجه به ویژگی های آن، در صنایع مختلف استفاده می شود. از جمله عواملی که کیفیت چوب را تامین می کند. چوب به طور کلی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود.
چوب طبیعی به صورت کاملا مستقیم از درختان بدست می آید و هیچ ناخالصی و مواد افزوده شده ای در آن وجود ندارد. چوب طبیعی را پس از بدست آوردن از تنه درختان، خشک کرده و قطعه قطعه می کنند. پس از طی این مراحل چوب طبیعی برای استفاده در مصارف گوناگون آماده می شود.
چوب مصنوعی صفحاتی هستند که به وسیله بهم چسباندن باقی مانده های چوب و سایر مواد شیمیایی ساخته می شوند. پرس کردن ضایعات چوب و مواد شیمیایی بهم موجب یکدست شدن صفحات چوبی می شود. از جمله انواع پر کاربرد چوب مصنوعی میتوان به ام دی اف و نئوپان اشاره کرد.
چوب طبیعی با توجه به اینکه از درختان حاصل می شود و دارای بافت طبیعی است، از قیمت بالایی برخوردار است. همچنین چوب طبیعی از چوب مصنوعی پر کاربرد تر است و در همه صنایع و وسایلی که به چوب احتیاج است، کاربرد دارد. از چوب طبیعی میتوان در کف پوش ها که نام دیگر آن پارکت است، استفاده کرد. همچنین از چوب طبیعی در مبلمان اداری و منزل، کابینت ها، تخت و … نیز استفاده می شود. از جمله وسایلی که چوب طبیعی در ساخت آن ها کاربرد دارد، وسایل تزیینی مانند وسایل معرق و منبت کاری شده می باشد. از چوب های مصنوعی نیز با توجه به ویژگی ها و متریال آن میتوان در بسیاری از صنایع استفاده کرد.
از جمله ویژگی هایی که موجب منحصر به فرد بودنم چوب طبیعی شده است، رنگ طبیعی و زیبایی های آن می باشد. رنگ و بافت های طبیعی این نوع چوب موجب شده است که به خانه نمای ویژه ای بدهد. امروزه چوب های مصنوعی ساخته شده است که از لحاظ ظاهری بسیار مشابه چوب های طبیعی هستند. با توجه به روکش های چوب های مصنوعی میتوان از آن به عنوان کابینت ام دی اف نیز استفاده کرد.
از لحاظ مقاومت در برابر آب، چوب مصنوعی از چوب طبیعی مقاومت بیش تری دارد. چوب طبیعی در برابر قرار گیری در معرض آب ممکن است باد کند و موجب آسیب دیدن آن شود. در صورتی که چوب مصنوعی به دلیل وجود روکش هایی بر روی آن در برابر آب مقاومت است و به راحتی در برابر آب آسیب نمی بیند. از نظر مقاومت در برابر وزن، چوب های طبیعی استقامت بیش تری نسبت به چوب های مصنوعی دارند. همچنین چوب های طبیعی در برابر ضربه نیز نسبت به چوب های مصنوعی مقاوم تر می باشند. اگر شما برای دکوراسیون منزل خود نیاز به مصالح از نوع چوب دارید می توانید چوب مورد نظر خود را به راحتی در کرج و شهر هایی نظیر گوهر دشت و جهانشهر پیدا کنید. اگر می خواهید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از چوب های مصنوعی است و شما می توانید چوب های مصنوعی را در فروشگاه های مصالح فروشی در مهردشت به راحتی تهیه کنید. از چوب های طبیعی و مصنوعی برای در و پنجره، نماسازی ساختمان ها، دیوار ها، کف پوش، راه پله و … استفاده می شود.

قیمت خاک رس در کرج
خاک رس

یکی دیگر از مصالح پر کاربرد در صنایع گوناگون خاک رس می باشد. خاک رس حاصل ترکیب آب با سیمان پرتلند می باشد که البته این روش، روش مصنوعی برای ایجاد این خاک است. به طور طبیعی خاک رس، در اثر هوازدگی و فرسایش کند سنگ هایی که مواد معدنی خاصی دارند تشکیل می شود. در خاک رس عناصر معروفی مانند سیلسیم، آلومینیوم و همچنین مقداری اکسید فلزات گوناگون و مواد ارگانیک وجود دارد. میتوان گفت این خاک از ترکیب دو ماده آلی و معدنی به وجود می آید.
از لحاظ دسته بندی، این خاک در دو دسته چسبنده و غیر چسبنده موجود است که این موضوع بستگی به ریز یا درشت بودن دانه های آن دارد. خاک رس بر روی سطح زمین به وفور یافت می شود و جز لایه های ابتدایی یا همان پوسته زمین است. نوع خاک رس بستگی به شرایط گوناگونی دارد. به عنوان مثال شرایط آب و هوایی، منطقه جغرافیایی، موجودات زنده موجود در خاک و نوع سنگ اولیه در تعیین نوع خاک رس موثر است. خاک رس از گونه خاک هایی با خاصیت چسبندگی است که این ویژگی آن سبب می شود که در صنایع گوناگون از این خاک به عنوان مصالحی پر کاربرد استفاده کرد. همانطور که گفتیم در اثر فرسایش کند سنگ های آذرین و دگرگون این خاک حاصل می شود. برخی این خاک را به عنوان کلویید نیز به حساب می آورند زیرا در اکثر مواقع دانه های این خاک ریز است.
خاک رس به عنوان یه مصالح در ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن برای کنترل دمای ساختمان استفاده می شود. استفاده از خاک رس در کنترل دمای ساختمان موجب می شود که از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری شود و در نتیجه به کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری می کند.

دسته بندی خاک رس

خاک رس را میتوان به سه دسته کائولینیتی و نسوز، بنتونیتی و رس معمولی دسته بندی کرد. در ادامه به توضیح هر کدام از انواع خاک رس می پردازیم و در مورد ویژگی های آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.
خاک رس نسوز یکی از انواع خاک رس است که این خاک از مقاومت زیادی برخوردار است و زیر دمای 1520 درجه سانتی گراد تغییر شکل نمی دهد. منظور از عدم تغییر شکل خاک رس، حقظ فاز و سیستم آن می باشد. خاک های کائولینیت، هالویژیت، دیکیت، ناکریت و پیروفیلیت از جمله خاک های رس نسوز می باشد که در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود. نوع دوم بنتونیتی می باشد که از ویژگی های خاص این نوع خاک رس میتوان به جذب و چسبندگی بالای آن اشاره کرد. هنگامی که بنتونیتی در معرض آب و جذب آن قرار می گیرد، وزن آن به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. از خاک رس بنتونیتی برای ساخت سرامیک استفاده می شود. سومین نوع خاک رس، رس معمولی است که از دو نوع گفته شده متداول و مرسوم تر می باشد. از رس معمولی بیش تر برای ساخت قالب استفاده می شود زیرا این نوع خاک رس می تواند به خوبی شکل بگیرد. اگر به هر کدام از این سه نوع خاک رس نیاز داشتید می توانید آن را از مصالح فروشی های کرج مثل ماهدشت و عظیمیه تهیه کنید.

علت تفاوت رنگ در خاک رس

شاید برایتان سوال باشد که علت تفاوت رنگ در خاک های رس چیست و این تفاوت رنگ می تواند در کاربرد آن ها تاثیر گذار باشد؟ میتوان گفت که این تفاوت رنگ در خاک های رس به دلیل وجود نا خالصی درون آن هاست. خاک رس به رنگ های سفید مایل به خاکستری، قهوه ای و همچنین نارنجی متمایل به قرمز وجود دارد. هر چقدر میزان اکسید آهن در خاک رس بیش تر باشد، رنگ آن بیش تر متمایل به قرمز خواهد شد و اگر میزان آن در خاک کم باشد، خاک رس به رنگ سفید متمایل به خاکستری خواهد شد.
همانطور که می دانید برخی خاک رس ها به رنگ سیاه می باشند. سیاهی این خاک ها به دلیل وجود مقداری زغال در آن هاست. البته علاوه بر زغال عواملی دیگری نیز باعث سیاه شدن خاک رس می شود. به عنوان مثال وجود ریشه گیاهان در خاک، سولفات، آهن و همچنین ماسه سیلیسی به عنوان یک عامل نا خالص موجب سیاه شدن خاک رس خواهد شد. نا خالصی ها موجب می شود که خاک رس در سه گروه پر مایه، کم مایع و میان مایع تقسیم شود. اگر خاک رس از نوع پر مایه باشد، نشان دهنده خلوص بالای آن است و در نتیجه این خاک مرغوب تر می باشد. شما می توانید خاک رس مرغوب را از مصالح فروشی های جهانشهر کرج به راحتی تهیه کنید.

کاربرد های خاک رس

خاک رس به عنوان یک مصالح کاربرد های بسیاری دارد. به عنوان مثال میتوان از آن برای تولید سرامیک استفاده کرد. برای ساخت سرامیک باید رس و آب را با یکدیگر مخلوط کرد تا ترکیبی نرم حاصل شود. از ترکیب خاک رس با آب علاوه بر ساخت سرامیک میتوان برای لوله ها، وسایل پر کاربرد خانگی و همچنین ساخت وسایل تزیینی استفاده کرد. اگر به سفال گری علاقه مند باشید می توانید از خاک رس به عنوان مصالحی برای ساخت ظروف سفالی استفاده کنید. خاک رس نسبت به دمای ناگهانی بسیار حساس است و در کوره باید به آرامی پخته شود. اگر دما به طور ناگهانی به خاک رس وارد شود، ممکن است باعث ترک خوردن آن شود.
از خاک رس در صنایع مختلفی نظیر کاغذ سازی، زمین شناسی، در معادن و برای ایجاد تاسیسات زیر زمینی استفاده می شود. همانطور که گفتیم از خاک رس در تاسیسات زیر زمینی استفاده می شود و دلیل استفاده از آن خاصیت کلوییدی بودن خاک رس است. به علت وجود خاصیت کلوییدی در خاک رس میتوان از آن برای خطوط انتقال نفت و گاز استفاده کرد. همچنین از این خاک برای خنک کردن و چرب کردن مته و ابزار های مربوطه به آن استفاده می شود. از خاک رس برای وصل کردن کردن گلوله های سنگ آهن به یکدیگر نیز استفاده می شود و این اتصال گلوله های سنگ آهن بیش تر در صنعت فولاد سازی کاربرد دارد. خاک رس برای محیط زیست به عنوان یک ماده مفید به شمار می رود.
از خاک رس در پزشکی نیز به وفور استفاده می شود. خاک رس در پزشکی برای درمان مشکلات معده و همچنین بهبود بهتر زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد و از عفونت آن ها جلوگیری می کند. موادی که در خاک رس وجود دارد دارای خواص ضدعفونی و ضد باکتری است و موجب از بین رفتن باکتری های مضر خواهد شد. اگر به دنبال خاک رس مرغوب هستید میتوانید آن را از مصالح فروشی های کرج تهیه کنید.

قیمت بتن در کرج
بتن

یکی دیگر از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی و برخی صنایع دیگر بتن می باشد. بتن یک واژه فرانسوی است که به معنای ترکیب یک ماده با مواد دیگر که دارای ویژگی های سیمان باشد گفته می شود. موادی که بتن را تشکیل می دهند، آب، ماسه، شن و سیمان می باشند که یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بتن، سیمان است. البته توجه داشته باشید که سیمان به صورت پودر بر سایر مواد اضافه می شود. موادی که ترکیب می شوند به صورت چسبناک بوده و پس از مدتی سفت خواهند شد و در نتیجه به صورت یکپارچه در می آیند که به آن بتن گفته می شود.

انواع بتن و کاربرد آن ها

بتن از مصالحی با تنوع بالا است که در 12 نوع ساخته شده است. اولین نوع بتن، بتن با مقاومت عادی است. این بتن مقاومت معمولی دارد و مقاومت آن به طور معمول بین 10 تا 40 مگا پاسکال می باشد. مدت زمانی که طول می کشد تا این بتن به گیرایی خوبی برسد، 30 تا 90 دقیقه است. البته مدت زمان گیرایی بتن به وضعیت آب و هوایی نیز بستگی دارد. دومین نوع آن بتن ساده است که در آن از آرماتور یا میلگرد استفاده نشده است.

بتن ساده از سیمان، سنگدانه و آب تشکیل شده است که وزنی برابر 2200 تا 2500 کیلوگرم بر متر مکعب را تشکیل می دهد. مقاومت این بتن 500-200 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می باشد. از بتن ساده بیش تر برای پیاده رو ها و ساختمان سازی استفاده می شود.
نوع دیگر بتن، بتن مسلح است. بتن مسلح می تواند برخی از کاستی های بتن ساده را رفع کند و برای مواقعی که کشش مقاومتی زیادی لازم است، میتوان از این بتن استفاده کرد. بتن مسلح همان بتن ساده است که توسط آرماتور مسلح می شود. از این نوع بتن ها در سد سازی، تونل سازی، لوله ها، روسازی، انواع ساختمان ها از نظر بزرگ و کوچک بودن و دیوار های حائل استفاده می شود. نوع بعدی بتن، بتن تنیده است که این بتن در پروژه های عظیم بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این نوع بتن ها قبل از تحت فشار قرار دادن توسط بار، میلگرد ها و تاندون ها تحت فشار قرار می گیرند. در این بتن ها دو طرف آن توسط میلگرد ها محکم نگه داشته می شوند و این روش موجب می شود که قسمت پایینی آن کشش مقاومتی بیش تری نسبت به نقاط دیگر داشته باشد. از این بتن بیش تر برای سازه های عظیم بتنی مثل پل ها استفاده می شود.
بتن پیش ساخته نیز از دیگر بتن های پر کاربرد است. این بتن را میتوان در همان زمان نیاز به بتن به محل پروژه انتقال داد. این کار موجب می شود که پروژه روند سریع تری داشته باشد. از بتن پیش ساخته در بلوک های بتنی، دیوار ها و قطب های پیش ساخته، حصار های بتنی و … استفاده می شود. بتن پیش تنیده نیز برای پروژه های عظیم بتنی استفاده می شود.

در بتن پیش تنیده میلگرد هایی که در آن به کار گرفته شده است، تحت فشار قرار می گیرند و در هنگامی که سازه ساخته می شود، میلگرد های بکار رفته در آن از دو سمت محکم می شوند. این کار موجب سفت و محکم شدن بتن خواهد شد. با این روش بتن مورد فشار قرار می گیرد و موجب می شود که قسمت پایینی آن مقاومت کششی بیش تری داشته باشد. از این نوع بتن ها برای سازه هایی مانند پل ها که تحمل بار سنگینی دارند، استفاده می شود.

بتن سبک نیز از دیگر انواع بتن است که سبک بودن آن به دلیل وجود سنگدانه های سبک آن است. از این بتن میتوان برای عرشه های طولی پل و بلوک های ساختمانی استفاده کرد.
از دیگر گونه های بتن، بتن با وزن زیاد است. این بتن وزنی برابر 4000-3000 کیلوگرم بر متر مکعب دارد. از بتن سنگین در نیروگاه های هسته ای استفاده می شود. بتن هوادار یا هوازایی شده نیز از بتن های پر کاربرد است که در این بتن مواد هوا زا را اضافه می کنند و این مواد موجب می شود که در برابر یخ زدگی و چرخه های ذوب و یخ متوالی مقاوم باشد.

بتن هوادار، یک بتن پر کاربرد است که از آن در شیب بندی ساختمان ها، کف بندی طبقات، عایق کردن لوله های گاز و کابل های برق، ساخت پل، تونل، سد سازی، استفاده برای فضای سبز و موارد اینگونه استفاده می شود.
بتن پلیمری نیز نوعی بتن خاص است که در آن به جای سیمان از پلیمر استفاده می شود و با استفاده از آن سنگ ها را به یکدیگر می چسبانند.

از این نوع بتن ها در لوله های فاضلاب، سقف های سازه ای، تاسیسات مربوط به تهیه آب مقطر، جدار بند تونل ها و … استفاده می کنند. از دیگر انواع بتن، بتن پر مقاومت است که مقاومتی بیش از 40 مگاپاسکال دارد. از این بتن بیش تر در کشور آمریکا و شهر هایی مانند نیویورک و شیکاگو استفاده می شود زیرا در این دو شهر ساختمان های بلند و آسمان خراش های زیادی وجود دارد که برای آن ها این نوع بتن ها کاربرد دارد.

بتن خود تراکم نیز از دیگر بتن های پر کاربرد است که برای متراکم شدن نیاز به هیچ گونه لرزشی ندارند. از بتن های خود تراکم برای سازه های زیر آبی، کف ها و سطوح افقی، ساختمان های بلند و … استفاده می شود.
آخرین نوع بتن، بتن پاششی است که این بتن به سطوح آرماتور پاشیده می شود. توجه داشته باشید که هر چه نازل فشار بیش تری داشته باشد، این بتن بهتر و با کیفیت بیش تری متراکم می شود.

از بتن پاششی برای ساخت استخر، پایدار کردن معادن، جلوگیری از فرسایش خاک، لاینینگ کانال ها و … استفاده می شود. اگر نیاز به بتن دارید می توانید انواع آن را از مصالح فروشی های گوهردشت، مهر شهر، جهانشهر، ماهدشت و عظیمیه تهیه کنید زیرا در کرج به وفور مصالح فروشی دیده می شود.

خرید آهن در کرج قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج
قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

آهن

آهن نیز یکی از مصالح پر کاربرد است که در صنایع مختلف به ویژه، در صنایع مربوط به عمران و ساختمان سازی کاربرد دارد. آهن در آلیاژ های مختلف ساخته می شود که معروف ترین آن در فولاد، مس، چدن و آلومینیوم می باشد. از ویژگی هایی که باعث محبوبیت این فلز شده است، مقاومت و شکل پذیری بالای آن است.

همچنین این فلز بیش تر از سایر فلزات در زندگی و صنایع کاربرد دارد. البته آهن با وجود مزایای بسیار بالایی که دارد، معایبی نیز دارد و از معایب آن میتوان به خوردگی سریع و زنگ زدگی آن اشاره کرد. البته این مشکل راهکاری نیز دارد و میتوان برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی آن، از روکش بر روی آهن استفاده کرد.

خرید گچ در کرج | قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج
خرید گچ در کرج قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

گچ

یکی دیگر از پر کاربرد ترین مصالح طبیعی گچ می باشد. از گچ در کار های هنری و ساختمان سازی به وفور استفاده می شود. گچ جز مصالح زود گیر به شمار می رود و به آن هیچ ماده ای اضافه نمی شود. از گچ برای ساختن ملات، تزیین دیوار ها و سقف ها و همچنین ایجاد پنل های پیش ساخته استفاده می شود.

از معروف ترین انواع گچ میتوان به گچ عاج، گچ میکرونیزه و گچ سفید کاری اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم گچ جز مصالح زود گیر است و 5 دقیقه زمان نیاز است تا سفت شود. در تهیه گچ نسبت آن با آب اهمیت بسیاری دارد زیرا می تواند باعث تغییر ویژگی های آن شود. البته توجه دشته باشید که گچ های پلیمری از نظر گیرایی از گچ های معمولی بهتر عمل می کنند.

خرید آجر در کرج |قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج
قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

آجر

از دیگر مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی آجر می باشد. در زمان های گذشته آجر را به صورت خشت می پختند. این نوع آجر ها در زمان های قدیم به دو روش دستی و ماشینی تهیه می شدند. آجر از جمله مصالحی است که از زمان های بسیار گذشته در اختیار بشر قرار دارد و در ساخت ساختمان و خانه ها از آن استفاده میشد. در زمان های گذشته آجر را با استفاده از خاک رس تهیه می کردند و آن را در کوره ها قرار می دادند تا به خوبی پخته شود. البته توجه داشته باشید که همه آجر ها در یک کوره ساخته نمی شوندو هر آجر با توجه به ویژگی های خاص خود در کوره های مخصوصی پخته خواهند شد.

 

 

انواع آجر

آجر در انواع معمولی، سفالی، جوش، نسوز و سنگ فرش وجود دارد. آجر معمولی بیش تر در ساختمان سازی کاربرد دارد. آجر فشاری، سفید و قزاقی از جمله معروف ترین انواع آجر معمولی هستند که در ساخت ساختمان به وفور استفاده می شوند.

نوع دوم آجر، آجر سفالی است که این آجر نسبت به آجر معمولی، وزن کم تری دارد. آجر سفالی به دو دسته سقفی و دیواری دسته بندی می شود. آجر های سفالی به این دلیل دارای سوراخ هستند که بتوانند به ملات آسان تر بچسبند. آجر جوش سومین نوع آجر است که بسیار مقاوم می باشد. این آجر می تواند در برابر ضربه محکم، لب پر شدن و سرمای شدید از خود مقاومت بالایی نشان دهد. از این آجر برای ساختمان نیز استفاده می شود و فقط 6 درصد آب را به خود جذب می کند.

آجر نسوز از جمله آجر های پر کاربرد است که در محیط هایی که دما بالا است استفاده می شود. این آجر ها نسبت به حرارت بالا مقاوم هستند. آجر نسوز از نوعی خاک رس که ذوب نمی شود ساخته شده است. همچنین در این آجر مواد قلیایی و آهک به کار نرفته است و رنگ های متفاوتی دارد. آخرین نوع آجر، آجر سنگ فرش است که در برابر سایش و جذب آب مقاوم هستند. همانطور که از نام این آجر ها پیداست، از آن ها برای سنگ فرش کردن خیابان ها و مکان های مختلف استفاده می شود. اگز نیاز به انواع آجر دارید می توانید از مصالح فروشی های عظیمیه به راحتی تهیه کنید.

خرید مصالح در کرج قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج
قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

ملات

ملات جز مصالح چسبنده به شمار می رود که چسبندگی آن به دلیل ترکیب چند ماده مختلف با یکدیگر است. برای اینکه خواص ملات را افزایش دهند، از رنگدانه ها، مواد پوزولانی و نگهدارنده در آن استفاده می کنند. ملات ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام برای کار خاصی استفاده می شود. به طور کلی میتوان ملات را به سه دسته تقسیم کرد که عبارتند از ملات آبی، ملات هوایی و ملات های وسژه. در ادامه به ویژگی های هر یک از این ملات ها خواهیم پرداخت.

انواع ملات

ملات هوایی از ملات های پر کاربرد است که در هنگام قرار گیری در معرض هوا سریع خشک می شوند و خود را می گیرند. از جمله ملات های هوایی معروف میتوان به ملات کاه گل و ملات گچ و خاک اشاره کرد. ملات های آبی، ملات هایی هستند که در محیط های آبی استفاده می شوند. این ملات ها هنگامی که در برخورد با آب قرار داشته باشند، سفت خواهند شد. ملات های ماسه و آهک و ماسه و سیمان از جمله معروف ترین ملات های آبی می باشند.

نوع سوم ملات ها، ملات های ویژه هستند. تنها فرق این ملات ها با ملات هایی معمولی در مواد افزودنی موجود در آن هاست. از ملات های ویژه میتوان در مکان های مختلفی استفاده کرد. به دلیل اینکه به این نوع ملات ها مواد افزودنی و شیمیایی اضافه می شود، این ملات ها بسیار مقاوم هستند و برای مکان هایی که سولفات بسیاری وجود دارد، کاربردی است. علاوه بر آن میتوان از این ملات در استخر ها نیز استفاده کرد.

کلام آخر قیمت مصالح در کرج خرید مصالح در کرج

در این مقاله سعی کردیم در مورد مصالح پر کاربرد مطالبی را به صورت جامع و ساده بیان کنیم. اگر در کرج زندگی می کنید و نیاز به مصالح دارید می توانید آن را از کرج یا محله هایی نظیر گوهردشت، جهانشهر، مهردشت و … تهیه کنید. مصالح ساختمانی در کرج به وفور دیده می شود. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعاتی را در مورد انواع مصالح در اختیار شما گذاشته باشد.

خرید مصالح در کرج | تضمین بهترین قیمت 1400

2 دیدگاه برای “خرید مصالح در کرج | تضمین بهترین قیمت 1400

  1. بهترین شرکت برای خرید مصالح ساختمانی در کرج هستید. هم قیمتتون عالیه هم راهنمایی لازم را برای خرید مناسب در اختیار ما قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری