چسب وکیوم دکوراک

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

چسب وکیوم دکوراک

یکی از مهم ترین و صد البته کاربردی ترین قسمت هر خانه ای کابینت است و به همین دلیل باید در هنگام نصب آن از بهترین تجهیزات و وسایل استفاده کرد که در این مطلب قصد داریم راجع به چسب وکیوم دکوراک صحبت کنیم.
با استفاده از کابینت می توانید به محیط و منزل نظم خاصی دهد که این صرفا به آشپزخانه مربوط نیست و می تواند تمامی جنه های صنایع چوبی را در بر بگیرد.. اما این مورد چه ربطی به چسب وکیوم دارد؟ قطعا یکی از مهم ترین جنبه های استفاده از چسب وکیوم، زیبایی و مقاومت بالای آن است.

چسب های دکوراک ممبران یکی از بهترین گزینه ها برای وکیوم کردن هستند. امروزه که قیمت چوب و ارزش آن بسیار بالا رفته است استفاده از مواد ترکیبی بسیار رونق گرفته به طوریکه استفاده از ام دی اف به جای چوب در بسیاری از فعالیت های صنعتی پر مخاطب شده است. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان و همچنین فعالان در زمینه ساخت و ساز برای افزودن به زیبایی و همچنین مقاومت ام دی اف ها از چسب وکیوم دکوراک استفاده می کنند.

 

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

 

با چسب وکیوم دکوراک بیشتر آشنا شوید

همه ما امروزه به یک نحوی با این چسب و کاربردهای موجود در آن سر و کار داریم. اما تا چه اندازه با این چسب و قابلیت های موجود در آن آشنایی دارید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در چسب وکیوم، کاربرد آن در روکش های پی وی سی است و به خصوص در هنگام چسباندن ورقه های ام دی اف بر روی نئوپان نیز از این چسب استفاده می شود.

به چسب مخصوص برای چسباندن روکش های وکیوم به ورقه های چوبی ام دی اف چسب های ممبران یا همان چسب وکیوم دکوراک ممبران گفته می شود. استفاده از این چسب به عنوان یکی از مهم ترین گزینه ها در استفاده از صنعت چوب تلقی می شود زیرا هم کیفیت بالایی دارد و هم قابلیت های بیشمار.

در این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل راجع به چسب وکیوم، قابلیت ها و انواع آن صحت کنیم. همچنین بررسی درجه حرارت و دیگر جزئیات نیز در این مقاله بررسی خواهد شد.

چسب وکیوم دکوراک چیست؟

حدود یک دهه است که استفاده از ورقه های ام دی اف در بخش ساخت وسایل چوبی با استفاده از دستگاه های تراش و سی ان سی بسیار رونق گرفته است

یکی از دلایل اصلی استفاده از ام دی اف، وجود چسب وکیوم ممبران است. همانطور که می دانید استفاده از این چسب ها توانست یک انقلاب بزرگ را در صنعت ایجاد کند که برد دو سی بود زیرا با استفاده از این چسب ها کیفیت و راحتی در هنگام تولید ام دی اف نیز افزایش پیدا کرد.

چسب وکیوم دکوراک یکی از مهم ترین گزینه ها برای روکش زنی بر روی ام دی اف هستند و جنس اصلی آن ها نیز بر پایه ماده ای پلیمری و آب است. چسب دکوراک تنوع زیادی دارد و از این رو در دو مدل
• پلی اورتان
• چسب وکیوم اکرلیک
تولید می شود. در صنایع چوبی بیشتر از چسب اکریلیک برای وکیوم کردن یا همان روکش ام دی اف استفاده می شود. یکی از ویژگی های اصلی که باعث شده تا این چسب پر مخاطب باشد،

مقاومت بالای آن در برابر حرارت و در نتیجه عدم ذوب است. البته نکته حائز اهمیت این است که در دمای زیر 75 درجه سانتی گراد باید این مورد لحاظ شود. چسب های پلی اورتان که در دسته چسب وکیوم قرار دارند برای پرس های وکیوم گزینه مناسب تری هستند زیرا بر پایه آب هستند و در نتیجه استفاده از آن ها راحت تر است.
اما قبل از اینکه به بررسی نسل اول و دوم چسب وکیوم بپردازیم، بهتر است که نظر کارشناسان را در این مورد بیان کنیم.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

چسب وکیوم دکوراک و بررسی های کارشناسی شده

چسب دکوراک ممبران ساخت چین و تحت لیسانس این کشور است. تنها وارد کننده چسب وکیوم در ایران و همچنین دارای نمایندگی های متعدد در کشور؛ چسب های وکیوم ممبران کاملا بی رنگ بوده و در دو مدل درب مشکی و درب قرمز موجود می باشند. البته منظور از تفاوت در درب این چسب ها در رنگ چسب تاثیرگذار نیست بلکه بر اساس دور بالا و دور پایین از رنگ موجود در درب آن ها کمک گرفته می شود.
رنگ مشکی زودتر از رنگ قرمز عمل می کند و در نتیجه باید درجه حرارت بیشتری را برای آن در نظر گرفت. تنها وارد کننده این چسب ها جناب آقای مشفق هستند و یکی از مزایای اصلی استفاده از چسب وکیوم دکوراک، کیفیت بالای آن ها است. چسب های ممبران به صورت گالن های ده کیلیویی هستند و چسب های مشکی معمولا نسبت به چسب های قرمز محبوبیت بیشتری دارند.

 

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

چسب وکیوم دکوراک از چه جنسی است؟

چسب وکیوم به طور کلی دارای دو نوع در انواع تک جزئی و دو جزئی است که با فرمولاسیون خاصی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. استفاده از چسب های دو جزئی به این صورت است که برای کاربرد باید مقداری هاردنر به آن اضافه کنید که می تواند در دسته ایزوناسیونال باشد. زیرا یکی از مهم ترین ترکیبات این چسب نیز وجود ایزوناسیونال است و بدون این ترکیب قادر نیست که چسبندگی مورد نظر را ایجاد کند و در نتیجه نمی توان برای فرآیندهای روکش زنی از آن استفاده کرد.
اما یکی از مزایای استفاده از چسب های تک جزئی چسب وکیوم ممبران این است که بدون نیاز به هیچ ترکیبی نیز می توان از آن ها استفاده کرد. این جنس از چسب به راحتی قادر است که چسبندگی مورد نیاز را ایجاد کند و همانطور که در جریان هستید نیز یکی از بهترین جنس های این چسب نیز چسب وکیوم دکوراک می باشد که با توجه به قابلیت هایی که امروزه شاهد آن هستیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی بیشتری از این دو مورد خواهیم پرداخت.

 

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

 

چسب وکیوم دکوراک دو جزئی یا نسل اول

بررسی جزئیات این چسب ها به مشتریان کمک می کند تا انتخاب بهتری در هنگام خرید داشته باشند و در نتیجه محصولی را تهیه کنند که دقیقا مناسب فعالیتی است که انجام می دهند. نسل اول چسب های وکیوم ممبران دو جزئی هستند و در دمای بین 90 تا 140 درجه سانتی گراد، 4 بار اتمسفر و در زمانی بین 10 الی 15 دقیقه برای فعال شدن و وکیوم کردن مناسب بودند. این نسل از چسب وکیوم بسیار گران قیمت هستند و به تجهیزات زیادی برای همگن و یکنواخت شدن نیاز داشتند. برای مثال برای ترکیب شدن هاردنر با چسب باید تجهیزات پیشرفته ای در دسترس کاربر بود.

 

چسب وکیوم دکوراک ممبران تک جزئی یا نسل دوم

پس از اینکه حدود 5 سال از تولید چسب وکیوم دو جزئی گذشت، چسب های وکیوم تک جزئی با کیفیت و مقاومت بالاتر وارد بازار شد. نسل جدید این چسب ها توانست یک تغییر اساسی در پرس های چسب وکیوم ممبران ایجاد کرد. این چسب ها دارای ایزو سیانات هستند که در اثر دما و فشار 0.7 باز می شدند و در نتیجه می توانند پیوندهای پی وی سی را آسان تر کنند. استفاده از چسب وکیوم تک جزئی کار را برای بسیاری از افراد آسان تر کرد زیرا فشار کمتری برای فعال شدن نیاز دارد و در نتیجه در مصرف آن به ازای هر متر مربع بسیار به صرفه خواهد بود.
برای چسباندن روکش های هایگلاس یا انواع دیگر از روکش ها مانند ام دی اف از چسب وکیوم ممبران استفاده می شود تا سطح مورد نظر به خوبی به چسب آغشته شود و در نتیجه اتصال بهتری ایجاد کند. زمانی که از این چسب استفاده می کنید باید رنگ براقی را ایجاد کند و همچنین در نظر داشته باشید که لبه های کاری که در اختیار دارید باید بیشتر به این چسب آغشته شوند. یکی از دلایل اصلی آن هم این است که لبه ها به میزان بیشتری از چسب وکیوم نیاز دارند و در صورتی که به مقدار کافی به چسب آغشته نشوند ممکن است که به طور کلی خراب شوند و از بین بروند.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

آیا چسب وکیوم دکوراک به اندازه کافی مقاوم است؟

یکی از نکاتی که مشتریان را به خرید چسب وکیوم تشویق می کند، چگونگی مقاومت آن در برابر روکش کردن ام دی اف است زیرا زمانی که روکش کردن ورق ام دی اف به خوبی انجام نشود می تواند ایجاد هرگونه آسیب را در ورق ام دی اف افزایش دهد. مقاومت در برابر حرارت نیز در این چسب بسیار بالا است به گونه ای که افزایش طول عمر ورق را بیشتر می کند.
اما درجه حرارت در چسب وکیوم دکوراک بسیار حائز اهمیت است زیرا با استفاده از حرارت مورد نیاز می توان آن را فعال سازی کرد و در نتیجه از قابلیت چسبانندگی آن استفاده نمود. در خصوص انواع درجه حرارت نیز چسب ها انواع مختلفی دارند. همانطور که در ابتدا گفتیم چسب هایی که با درب های مشکی هستند در حرارت بالاتری قابل استفاده هستند و در نتیجه مقاومت بیشتری دارند. برعکس چسب هایی که درب قرمز دارند برای فعال شدن به درجه حرارت پایین تری احتیاج دارند و معمولا در درجه حرارت 65 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چگونه چسب وکیوم را به کار بگیریم؟

برای اینکه استفاده از این چسب آسان تر شود بهتر است که ابتدا آن را با استفاده از پیستوله بر روی ورقه مورد نیاز بپاشید و سپس صبر کنید تا به طور کامل سطح مورد نظر خشک شود. پس از اینکه این عمل انجام شد باید کمی صبر کنید تا دستگاه مخصوص برای وکیوم کردن روکش مورد نظر بر روی سطح ام دی اف به طور کامل پرس شود.
توجه داشته باشید که بهتر است برای بالا بردن چسبندگی در لبه های ام دی اف این قسمت ها را دو بار اسپری کنید. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید به صورت کاملا جدی در نظر داشته باشید این است که برای افزایش مقاومت نیز می توان 5 درصد هاردنر مخصوص دکوراک را با چسب وکیوم ترکیب و به لبه های ام دی اف اضافه کرد.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

انواع کیفیت چسب وکیوم دکوراک

همانطور که می دانید این چسب دارای کیفیت های مختلفی است که از نظر دسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• چسب وکیوم
چسب وکیوم که همان چسب ممبران است در برابر حرارت بسیار مقاوم است، به هیچ وجه پخش نمی شود و بوی آزار دهنده ندارد. از این رو یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای استفاده در فضاهای بسته چسب وکیوم می باشد.
• چسب وکیوم ساده
چسب وکیوم ساده یا چسب ممبران ساده ترکیبی بر پایه آب دارد و همانطور که می دانید دارای دو نوع تک جزئی و دو جزئی است.
• چسب وکیوم دو جزئی
چسب وکیوم دو جزئی باید حتما با یک ماده ای به نام ایزو سیانول یا همان هاردنر ترکیب شود تا میزان حرارت چس بالا رود.
چسب وکیوم را در هنگام استفاده کردن معمولا درون دستگاه پرس گرم می کنند. از این رو ممکن است زمان هایی شاهد تبله شدن مولکول های درون چسب باشیم و به همین دلیل بهتر است که قبل از مصرف یک بار دبه چسب را به خوبی تکان دهید تا حباب های موجود در آن از بین برود و چسب یکنواخت شود. همچنین مواد مورد نیاز در چسب با استفاده از تکان دادن دبه به طور یکنواخت معلق می شوند. استفاده از دستگاه های مناسب مانند پیستوله و فشار نازل نیز باید به درستی تنظیم شود تا در مرغوبیت چسب تاثیرگذار باشد.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

نکاتی که باید در خصوص چسب وکیوم دکوراک بدانید

در مورد ماهیت اصلی چسب وکیوم، انواع این چسب و همچنین نحوه استفاده در دما و فشار مختلف آن صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم راجع به خرید چسب وکیوم دکوراک و همچنین نکات مورد نیاز برای خرید این محصول صحبت کنیم.
اولین و یا می توان گفت مهم ترین نکته ای که در این خصوص باید در نظر گرفت این است که باید پیش از خرید چسب وکیوم دکوراک یا چسب ممبران باید کاتالوگ آن را از سوی نمایندگی مشاهده کرد و در نتیجه مناسب ترین محصول را پس از آشنایی با خواص در نظر گرفت. با در نظر گرفتن اطلاعات کافی در مورد چسب وکیوم مانند میزان دمای مورد نیاز برای حرارت می تواند دقت استفاده از این چسب را افزایش دهد. مقاومتی که برای چسب در نظر گرفته می شود نسبت به آب و رطوبت مورد نیاز رابطه مستقیم دارد به صورتی که هر چقدر میزان جذب رطوبت توسط چسب کمتر باشد در نتیجه به پانل ها آسیب کمتری وارد می شود.
زمان مورد نیاز برای اسمبل کردن و کلامپینگ یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام استفاده از چسب وکیوم به آن توجه کنید. البته این مورد به مقدار حرارتی که برای فعال شدن چسب در نظر گرفته می شود بستگی دارد. افزایش درجه حرارت می تواند زمان مورد نیاز برای اسمبل و کامپینگ را کمتر یا به صفر برساند.

 

برای استفاده بهتر از چسب ممبران از ابزار مناسب استفاده کنید

نحوه استفاده از چسب ممبران با پیستوله است. به این صورت که تحت فشار مناسبی کیفیت چسبندگی چسب وکیوم افزایش می یابد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که فاصله مناسبی را یعنی از 35 تا 45 متری رعایت کنید تا پاشش با استاندارد مناسب و ایمنی کامل انجام شود. همانطور که اشاره شد برای بالا بردن کیفیت چسبندگی بهتر ست که این کار دو بار انجام شود و هر دو بار نیز با رعایت زاویه 45 درجه روی لبه کار صورت گیرد.
در ابتدا بهتر است که از چسب کمتری استفاده کنید و بعد از گذشت 1 الی 2 دقیقه میزان بیشتری چسب را بر روی لبه کار بپاشید. برخی از افراد تصور می کنند که چسب وکیوم رنگ بندی های مختلفی دارد ولی این چسب تنها در یک رنگ که بی رنگ است تولید می شود و نکته حائز اهمیت این است که هیچ تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت این چسب ندارد. در نهایت به طور خلاصه بهتر است که به این نکات توجه ویژه داشته باشید:
• بهتر است از پیستوله سه زمانه و دارای نازل 1.4 الی 1.7 میلی متری استفاده کنید.
• فشار باد پیستوله باید روی 6 الی 7 بار تنظیم شود.
• فاصله ای که برای پاشش با سطح کار مناسب است بین 35 الی 45 سانتی متر است.

 

انواع کاربرد چسب وکیوم دکوراک

همانطور که می دانید با استفاده از ورقه های ام دی اف وکیوم شده می توان مصنوعات چوبی ساخت و به طور کلی در صنایع چوبی به کار برد. به همین دلیل است که باید نوع چسب یا همان روکشی که در نظر گرفته شده باید از جنسی باشد که در انواع صنایع کاربرد داشته باشد. از آنجایی که چسب ممبران در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و از نظر سطح کیفی در طول زمان تغییر ناپذیر است می توان از آن برای تولید انواع درب های مخصوص کابینت، درب های ورودی و … استفاده کرد. همچنین امروزه از این چسب در انواع سرویس خواب نوزاد و مبلمان استفاده می کنند.
اما یکی از نکات مهمی که باید در هنگام استفاده از چسب وکیوم به آن توجه کنید روکش های پی وی سی است که البته برای تولید ام دی اف های سه بعدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع استفاده از این چسب باعث می شود تا طول عمر محصول افزایش پیدا کند.

 

مزایای استفاده از چسب وکیوم دکوراک

همانطور که گفته شد باید برای روکش کردن ام دی اف از چسب هایی استفاده شود که بتوان با استفاده از آن ها مقاومت و دوام بالایی را برای محصول در نظر گرفته شده به ارمغان آورد. یکی از مزایای چسب ممبران این است که شما می توانید با استفاده از آن ها خیلی راحت محصولات خود را در برابر انواع تخریب مقاوم کنید زیرا این چسب ها در برابر تغییراتی مانند تغییرات دما و حرارت بسیار مقاوم اند.
آب و رطوبت را از خود عبور نمی دهند و به طور مثال در هنگام ساخت کابینت می توان از آن ها به صورت فشرده استفاده کرد و در نهایت مقاومت بالایی را برای محصول در نظر گرفت. یکی از دلایل استفاده متداول از این چسب برای کابینت ها این است که این دسته از محصولات چوبی بیشتر با رطوبت و نور در ارتباط هستند و اگر از روکش مناسب استفاده نشود در نتیجه خیلی زود دچار پوسیدگی می شوند و خیلی راحت از بین می روند.

 

برای اینکه چسبندگی چسب وکیوم دکوراک بالاتر رود باید چه کرد؟

بمنظور تمیز و زیبا شدن و همچنین بهتر چسبیده شدن روکش بر سطح ام دی اف باید به برخی از دقت کنید تا در نهایت نتیجه ای که بدست می آورید رضایت خش باشد. ابتدا باید سطح کار مورد نظر را باید با استفاده سمباده صاف کنید، سپس فبار گردهای ایجاد شده را از سطح ام دی اف را تمیز کنید.

سپس باید چسب را با استفاده از پیستوله بر روی سطح ام دی اف اسپری کنید، رعایت درست و اصولی هرکدام از این مراحل می تواند نتیجه بهتری از استفاده از چسب وکیوم را برای کاربر به همراه داشته باشد. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد برخی از تولید کنندگان به دو صورت چسب را بر روی سطح ام دی اف می چسبانند. در روش اول به صورت غیر مستقیم گرما را بر روی سطح ام دی اف وارد می کنند.

در روش دوم اما با استفاده از گرمای مستقیم و حرارت بالا سعی می کنند تا چسب را بر روی سطح ام دی اف بچسبانند. اینگونه تابش مستقیم گرما سبب می شود که روکش PVC در مدت زمان کمی چروک شده و ظاهر خوبی به خود نگیرد. به طور کلی استفاده از روش غیر مستقیم انتخاب بهتری است زیرا با اسن روش دیگر گرمای موجود تاثیری بر روی ماهیت ام دی اف ندارد و آسیب پذیری را کاهش می دهد.

پس از اینکه از چسب وکیوم دکوراک استفاده کردیم باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اولین نکته ای که باید پس از انجام کار بر روی سطوح ام دی اف انجام دهید، این است که تخته ها را به صورت جداگانه از یکدیگر قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. کوچ ترین ضربه ممکن است هم از نظر قابلیت و هم از نظر ظاهری برای تخته های ام دی اف مشکل ساز شود. ممکن است که در هنگام روکش کردن سطح تخته های ام دی اف اضافه هایی وجود داشته باشد که بهتر است این اضافات با استفاده از ابزارهای مخصوص تمیز و صاف شوند تا آسیب جدی به سطح تخته وارد نشود.

 

چگونه می توان چسب وکیوم دکوراک را خریداری کرد؟

خرید این چسب از طریق سفارشات آنلاین نیز امکان پذیر است. مشتریان می توانند با مشاهده کاتالوگ ها انواع مدل این چسب را به همراه قیمت در نظر گرفته شده مشاهده و در صورتی که تمایل به خرید داشتند سفارش خود را به ثبت برسانند.

امکان سفارش بهترین چسب وکیوم دکوراک برای مشتریان فراهم شده تا در نهایت روکش کردن ام دی اف و انواع محصولات چوبی برای مشتریان عزیز به بهترین نحو صورت پذیرد. ارسال به تمامی نقاط ایران برای همه مشتریان فراهم شده است. در ادامه این مقاله به مزایای کاربرد چسب وکیوم در کابینت و ام دی اف خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از چسب وکیوم دکوراک در کابینت

کابینت های ممبران از آن دسته از محصولاتی هستند که با استفاده از روکش چسب های ممبران تولید می شوند و از این رو هم به روش کلاسیک و هم جدید در اختیار کاربر قرار می گیرند. این کابینت هم از نظر ظاهر و هم از نظر کیفیت ساخت مزایای فراوانی دارد که هتر است در هنگام استفاده از چسب وکیوم دکوراک از آن مطلع باشید.

 

چرا باید از کابینت های ممبران استفاده کنیم؟

یکی از دلایل اصلی که می توان گفت هم از مزایای چسب های ممبران و هم کابینت های روکش شده با استفاده از این چس می توان اشاره کرد، قیمت مناسب این کابینت ها می باشد که البته حضور چسب وکیوم در آن بی تاثیر نیست. در هنگام تولید این کابینت ها که با استفاده از چسب ممبران است، یک سمت از ورقه پی وی سی است و مغزی آن نیز از ام دی اف می باشد.

با استفاده از چسب های وکیوم می توان طرح های کلاسیک و مدرن بوجود آورد

همانطور که گفته شد از این چسب ها می توان برای ایجاد یک محیط کلاسیک نیز استفاده کرد. علاوه بر مقاومت بالا این چسب ها زیبایی چشمگیری ایجاد می کنند و در نتیجه می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم مقاومت و طول عمر محصول را بالا ببرید و هم زیبایی محیط را چند برابر کنید. در قبال هزینه ای که در نظر دارید، نتیجه چند برابر رضایت بخش تر خواهد بود.

 

آیا رنگ چسب ممبران متنوع است؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که توسط مشتریان پرسیده می شود این است که رنگ چسب وکیوم متنوع است یا خیر که پاسخ به این سوال را پیش تر بررسی کردیم. چسب ممبران بی رنگ است و تنها متنوع بودن درب های این محصول می تواند مشتریان را از جنس و نوع کاربرد آن مطلع کند. البته بعد از اینکه چسب وکیوم را برای سطوح ام دی اف انتخاب کردید می توانید نوع رنگ آن را شخصی سازی کنید.

 

از مزایای پر اهمیت، عدم وجود درز

زمانی که یک روکش پی وی سی بر برای ام دی اف استفاده می کنید و برای وکیوم کردن از یک چسب ممبران استفاده می کنید، در نهایت می توانید علاوه بر زیبایی بر دوام کابینت نیز بی افزایید و هیچ درزی برای ورود رطوبت و حرارت باقی نگذارید.

 

عدم نفوذ آب با وجود چسب وکیوم دکوراک

کابینت های ممبران را با با استفاده از چسب های ممبران به یکی از بهترین محصولات در صنایع چوبی بدل شده اند و به همین دلیل است که امروزه استفاده از این چسب بسیار محبوب شده است. یکی دیگر از مزایای وجود چسب ممبران یا همان چسب وکیوم دکوراک در کابینت های ممبران این است که می توان خیلی راحت بدون اینکه نگران ورود آب به درون کابینت ها باشید، سطح آن را بشویید. از نظر نوع مقاومت، چسب ممبران در برابر نفوذ آب و رطوبت قوی بوده و یکی از دلایل اصلی آن نیز وجود مواد استاندارد در آن است.

 

آیا چسب وکیوم خاصیت کشسانی هم دارد؟

با توجه به قابلیت انعطاف پذیری این روکش برای وجود ابزار خوردگی، می توان این مورد را هم یکی از مزایای استفاده از چسب ممبران دانست. البته بیشتر برای درب های کابینت ها از روکش پی وی سی استفاده می شود اما عدم حضور چسب وکیوم، مقاومت و کشسانی آن را کاهش می دهد. همانطور که پیش تر گفته شد برای اینکه زیبایی و در کنار آن چسبندگی به بهترین نحو انجام شود باید سطح مورد نظر ابتدا با استفاده از سماده صاف شود و سپس چسب وکیوم بر روی آن پاشیده شود. دقت کنید که سطح مورد نظر باید کاملا براق و تمیز به نظر برسد.

 

از دیگر مزایای چسب ممبران که بهتر است بدانید

• روکش چسب ممبران بدون بو است و از این رو مشکلات تنفسی برای نوزاد و کودکان ایجاد نمی کند. همچنین می توانید در محیط بسته هم از آن استفاده کنید.
• یکی از تاثیرات اساسی این چسب این است که ام دی اف به تنهایی مشکلات زیادی را برای محیط زیست به همراه دارد اما با وجود ترکیب روکش چسب وکیوم دکوراک این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.
• از دیگر مزایای آن تمیز کردن آسان روکش ممبران است و به خصوص اینکه در سال های اخیر استفاده از کابینت هایی با سطوح روغنی بسیار محبوب شده که خیلی راحت با استفاده ممبران این سطوح تمیز و بدون لک باقی می مانند.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

تنوع در کیفیت چسب وکیوم

کیفیت بالای چسب یا می توان گفت تنوع در ماهیت این محصول ممکن است که گاهی دردسر ساز هم باشد. البته در هنگام استفاده از چسب ممبران باید با تمامی اصول و استانداردهای موجود در آن آشنا باشید تا کیفیت لازم را از آن دریافت کنید، سعی کنید به جهت بالا بردن اهمیت استفاده از این چسب حتما از ورقه های پی وی سی و ام دی اف مرغوب استفاده کنید.

 

اهمیت نور و حرارت در استفاده از چسب ممبران

زمانی که پی وی سی دون هیچ پوششی در برابر نور و حرارت قرار بگیرد می تواند خیلی راحت تغییر رنگ بدهد و در نتیجه از بین برود.. از این رو کیفیت چسب و نحوه چگونگی اجرای آن بر روی کابینت و سطوح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. البته نکته حائز اهمیت این است که نباید به صورت مداوم کابینت هایی با این پوشش را در برابر نور مستقبیم آفتاب قرار داد همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم این چسب ها درجه حرارت مشخصی دارند که ممکن است با زیاد در معرض نور و گرما قرار گرفتن فعال شده و در نتیجه از بین بروند.

همچنین توجه داشته باشید که بر اساس کیفیت و تنوع در نوع ساختار چسب وکیوم، تنها بخشی از این چسب ها دارای روکش گرم هستند و می توانند در برابر گرما و دمای بالا مقاومت کنند.

پس اگر در هنگام خرید این چسب ها در حال مشاهده کاتالوگ بودید، حتما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید. از این رو اگر دمای چسب گرم برای چسب وکیوم ممبران استفاده می شود در دمای بالای 60 درجه فعال گردد احتمال اینکه مشکلی برای این روکش ها ایجاد شود تقریبا صفر است.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

اجسام تیز را بر روی این روکش ها قرار ندهید

روکش موجود بر روی ام دی اف که توسط چسب وکیوم پوشیده می شود در برابر اجسام تیز بسیار حساس است و از این رو در صورتی که با این اجسام برخورد کند دچار آسیب دیدگی می شود و همچنین در ظاهر آن نیز سیار تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه تعمیر و بازسازی روکش هایی که با استفاده از چسب وکیوم دکوراک تهیه می شود ممکن است بسیار بالا باشد پس بهتر است که دقت خود را در هنگام استفاده از اجسام تیز بر روی این سطوح بالا ببرید. البته همه روکش های چسب ممبران چنین مشکلی دارند و راه حل های مختلفی برای نگهداری هرکدام از این چسب ها وجود دارد.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

چسب وکیوم ایرانی بهتر است یا خارجی؟

چسب های وکیوم معمولا خارجی هستند و توسط نمایندگی های داخلی به فروش می رسند. اما یکی از اصلی ترین نقاط قوت چسب وکیوک دکوراک این است که ساخت کشور چین است و از همه مهم ترین اینکه مواد ه کار رفته در آن بر پایه بهترین ها است و درجه یک می باشد و به همین دلیل است که شما در هنگام استفاده کردن از این چسب به هیچ وجه شاهد پوست پرتقالی شدن چسب و در نتیجه آسیب دیدن سطح ام دی اف و آسیب دیدگی نخواهید بود.

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)
چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

سخن آخر؛ استاندارد ساخت چسب وکیوم دکوراک

در پایان بد نیست کمی در مورد استانداردهای ساخت چسب وکیوم دکوراک صحبت کنیم گرچه در ابتدای این مقاله تا حدودی به این موضوعات اشاره کردیم. برای ساخت و تولید این چسب استانداردهای مهمی در نظر گرفته شده است که مهم ترین آن صداقت با مشتری است. چسب وکیوم ممبران تولید چین است و همچنین واردات آن نیز به صورت اختصاصی از این طریق صورت می گیرد.
صداقت و شفاف سازی برای مشتریان یکی از اصول اصلی ساخت و فروش چسب وکیوم دکوراک می باشد. از آنجایی که مخاطبان زیادی برای خرید این چسب اقدام می کنند در نتیجه هدف اصلی رضایتی است که برای مشتری در نظر گرفته می شود.

چسب وکیوم دکوراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری