طراحی ویلا قیمت طراحی ویلا ، محوطه سازی و فضای سبز و چگونگی آن

طراحی ویلا

طراحی ویلا و طراحی فضای سبز از اجرای آن مهم تر است. شما قبل از ساخت ویلای خود باید شکل سه بعدی ویلای خود را ببینید و از جهات مختلف به ویلای خود وارد شوید. مبلمان خود را در آن بچینید و طراحی فضای سبز یا ویلای به طور سه بعدی ببینید. گویا از ویلای آینده شما فیلم برداری می شود. این سه بعدی سازی طراحی فضای سبز و طراحی ویلا با نرم افزار های کامپیوتری تهیه می شود. متخصصین طراح فضای سبز مجموعه افراز گاردن حداقل مدرک کارشناسی ارشد را در طراحی منظر و طراحی فضای سبز دارند.

ما اینجا آخرین و لاکچری ترین مدل طراحی ویلا را برای شما شرح می دهیم. فضای سبز Contemporary همان فضای سبز Modern است. این دو واژه در ترجمه فارسی هر دو به معنای فضای سبز مدرن یا معاصر هستند اما از نظر اصول طراحی تفاوت کوچکی باهم دارند. در فضای سبز Modern از بتن و فلزات بیشتر استفاده می شود در حالی که در فضای سبز Contemporary از مصالح چوبی بیشتر استفاده می شود بنابراین بافت نرم تری را ایجاد می کنند.

 

 

 

 

این سبک طراحی نیز دارای اصول و ساختار است اما بصورت رسمی و دارای بافت خشن نیست. در واقع طراحی مدرن اصول سخت طراحی رسمی را ندارد اما خود نیز دارای اصول و قوانین طراحی می باشد.

نکته مهم در طراحی باغات مدرن این است که طراح با استفاده از امکانات موجود در فضا طراحی را انجام می دهد و ارتباط بین اعضای طرح را از طریق عناصر چوبی یا سنگ های شکل دار ایجاد می کند.

قرار دادن گل ها در این نوع طراحی معمولاً در حاشیه ها و یا درون Flowerbox می باشد. گیاهان پوششی نیز در این سبک طراحی کاربرد زیادی دارند.

طراحی فضای سبز فلاور باکس
طراحی فضای سبز فلاور باکس
طراحی فضای سبز فلاور باکس
طراحی فضای سبز فلاور باکس

این سبک طراحی به دلیل ایجاد فضای گرم، لذت بخش و دوستانه، غالباً در کنار استخرها، محل بازی کودکان و یا تراس های منازل ییلاقی استفاده می شود. برخلاف سبک Modern کاربرد خطوط انحنادار در آن محدودیتی ندارد و معمولاً از ترکیب سنگ و چوب در این مسیرها استفاده می شود.

 

طراحی فضای سبز فلاور باکس
طراحی فضای سبز فلاور باکس

سبک مدرن (Modern) در اوایل قرن بیستم کاربرد و ارزش بیشتری یافت و در مقابل سبک رسمی و سنتی قرار گرفت که دارای اصول منحصر بفردی بود. در سبک مدرن بسیاری از جزییات سبک های رسمی حذف شد و کاربرد مصالح ساختمانی جدید و مختلف افزایش یافت بطوری که از مدل های مختلف شیشه، چوب، سنگ، فلز و … بسته به هدف طراحی استفاده شد. در طراحی های مدرن معمولاً فضا باز با در در نظر گرفتن قوانین طراحی است. این را در پروژه پارک های شهری شهرداری تهران می توان یافت.

طراحی فضای سبز سبک مدرن
خانه شیشه ای Philip Johnson در سال 48-1945 به سبک Modern ساخته شد. طراحی فضای سبز سبک مدرن

 

 خانه Dallas که به سبک Modern ساخته شد.  طراحی فضای سبز

خانه Dallas که به سبک Modern ساخته شد. طراحی فضای سبز

سبک Contemporary که بعد از سبک مدرن وارد فضای طراحی شده است آسان تر بوده و قوانین طراحی مدرن را ندارد و امروزی تر از آن است. این سبک طراحی خلاقانه بوده و کاربرد مصالح و مواد در ان محدودیتی ندارد و بستگی به مصالح روز دنیا و زیبایی و سلیقه افراد دارد.

به طوری که طرح هایی که 10 سال پیش Contemporary در نظر گرفته می شد امروزه در این قالب نمی گنجد و بالعکس. امروزه اغلب افراد تفاوتی بین این دو سبک در نظر نمی گیرند و به سادگی آنها را جایگزین هم می کنند اما باید توجه کرد که یک طراحی به سبک مدرن حتماً Contemporary هست اما یک طرح Contemporary همیشه مدرن نیست.

طراحی فضای سبز

خانه ای که به سبک Contemporary توسط Farm در سال 2013 ساخته شده است. ممکن در نگاه اول این سبک با سبک خانه شیشه ای Johnson تفاوتی نداشته باشد اما مصالح ساختمانی پیچیده تر، حیاط گرد در مقابل و فضاهای تاریکتر آن را از سبک مدرن متفاوت کرده است. طراحی فضای سبز
طراحی فضای سبز مدرن
طراحی فضای سبز مدرن

هر گیاه به تنهایی به سبک طراحی خاصی تعلق ندارد و بطور کلی همه گیاهان در همه سبک های طراحی قابل استفاده می باشند. در طراحی فضای سبز، نوع سبک براساس شکل باغ، نوع و کاربرد مصالح سخت و چیدمان گیاهان (نه نوع گونه گیاهی) تعیین می گردد.

در طراحی به سبک مدرن معمولاً از خطوط صاف، مصالح ساختمانی سخت مانند سنگ و بتن استفاده می شود. در این سبک سادگی بسیار به چشم می خورد و در واقع ترکیبی از سبک رسمی و غیررسمی است. . به گونه ای که بطور کلی از 1 تا 3 گونه گیاهی مختلف در خطوط صاف استفاده می شود. گونه های گیاهی که کاربرد بیشتری دارند شامل شمشادها، سرخس ها و بامبوها هستند. حتی انتخاب گیاهان براساس سادگی آنها صورت می گیرد.

طراحی فضای سبز مدرن
طراحی فضای سبز مدرن

در سبک طراحی Contemporary طبیعی بودن و نرم بودن بافت بیشتر به چشم می خورد. در این سبک موجودات فضا تغییری نمی کند بلکه تغییرات در جهت بهبود فضا از طریق اضافه کردن گیاهان، تغییر شکل گیاهان یا تغییر مصالح ساختمانی موجود صورت می گیرد.

در این سبک از گلهای رنگارنگ و بافت چوبی مصالح بیشتر استفاده می شود. بنابراین این سبک طراحی به Naturalistic و غیررسمی شبیه تر است.

طراحی ویلا 2020
طراحی ویلا 2020
عکس طراحی ویلا
عکس طراحی ویلا

 

طراحی استخر در عکس طراحی ویلا
طراحی استخر در عکس طراحی ویلا | قیمت طراحی ویلا
بهترین طراح ویلا
بهترین طراح ویلا
برکه و آبنما در طراحی مدرن ویلا
برکه و آبنما در طراحی مدرن ویلا
طراحی فضای سبز و ویلا
طراحی فضای سبز و ویلا
طراحی فضای سبز و ویلا
طراحی فضای سبز و ویلا
طراحی باغ
طراحی باغ
مبلمان در طراحی فضای ویلا
مبلمان در طراحی فضای ویلا

با توجه به تعریف لغوی واژه Contemporary به معنای معاصر و مدرن می توان فهمید که این الگوی طراحی با گذر زمان و با سلیقه افراد تغییر می کند و ثابت نیست.

معمولاً در این الگوی طراحی از انواع مختلف مصالح ساختمانی مانند سنگ، چوب، بتن، شیشه و مصالح ساختمانی جدید مانند کارتن پلاس و غیره استفاده می شود اما کاربرد شیشه و چوب ترجیح بیشتری دارد چرا که فضای دوستانه و گرمتری را ایجاد می کند همچنین ایجاد بافت نرم یا خشن در این الگو محدودیتی ندارد و دست طراح برای انتخاب باز است.

احداث آلاچیق (Pergolas) و آرک های مختلف (Arches) در این الگو طرفداران زیادی دارد. به ویژه در احداث ورودی های باغ یا مکان نشستن و قرار دادن پیچ های زینتی در نقاط مختلف باغ.

گیاهان مناسب در این ویلا و طراحی فضای سبز  و محوطه سازی به سبک مدرن

با مشاورین افراز گاردن صحبت کنید و نسبت به موقعیت مکانی ملک ویلای خود یا جایی که مد نظرتون هست. بهترین گیاهانی که هم قدرت پایداری در محیط شما را داشته باشند را برای شما انتخاب کنیم. چینش گیاهان نیز در طراحی ویلا بسیار مهم است. درنگ نکنید باغبان های سنتی علم انتخاب کاشت را ندارند.

در این الگوی طراحی از گیاهان علفی چندساله، یکساله بیشتر از درختان و درختچه ها استفاده می شود. همچنین گیاهان پوششی و چمن ها نیز کاربرد زیادی دارند. اما بطور کلی طراح محدودیتی برای انتخاب ندارد و بیشتر بر طبق سلیقه افراد و گیاهانی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب را انجام می دهد. در واقع در این طراحی مهم نیست از چه چیزی استفاده می شود بلکه به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. برای بهترین قیمت خرید و بهترین طراحی ویلا 09212766087 تماس بگیرید.

نمونه های از طراحی ویلا و محوطه سازی و اجرای جدیدترین و بهترین عکس های باغ و ویلای

اسکرول

مقایسه

تماس فوری