چسب گرانول – قیمت حلال و چسب گرانول PVC خرید

چسب وکیوم ممبران دکوراک (2)

چسب گرانول

چسب گرانول دارای خاصیت چسبندگی بسیار قوی است و به خاطر ظرافت کاری در ماشین های لبه چسبان کارگاهی استفاده می شود. یک خاصیت مورد توجه چسب گرانول در صنعت چوب و تولید محصولات چوبی این است که این چسب در موادی که بوسیله آن به هم چسبانده می شوند، تغییر رنگ ایجاد نمی کند. خاصیت دیگر این چسب لخته نبودن آن است و اینکه متناسب به نوع استفاده ای که از آن می شود، دارای غلظت و فرمول خاصی است.

پلیمر گرانول

گرانول شکل خاصی از پلیمر است که در پتروشیمی تولید می شود. این پلیمر به صورت دانه بوده و جهت استفاده می بایست ابتدا ذوب شود تا شکل مورد نظر را به خود بگیرد. این پلیمر در مرحله تولید توسط دستگاه ” اکسترودر” ذوب شده و در مرحله خروج از آن، بوسیله یک کاتر یا برش دهنده مرتباً قطع می گردد و محصول نهایی تولید می شود. در واقع هر ماده پلیمری با توجه به کاربردی که دارد و همچنین بسته به نوع پلیمریزاسیون و میزان ویسکوزیته آن، می تواند تبدیل به گرانول شود. از طرف دیگر با اعمال شرایط پیچیده تر در پلیمریزاسیون و تغییر عوامل مرتبط با آن، می توان گرانول را به صورت پودر یا محلول وغیره نیز تولید کرد.

چسب گرانول - قیمت حلال و چسب گرانول PVC خرید

کاربرد های پلیمر گرانول

تولید یک پلیمر به منظور دستیابی به یک ماده با خواص ویژه و مطلوب انجام می شود. به دست آوردن این خواص ویژه و کنترل آن تا رسیدن به محصول مورد نظر نیز از طریق تغییر عواملی چون دما، فشار، کاتالیزور و غیره میسر می گردد. عموماً پلیمری که مرتبه اول ذوب شده خواص بهتری نسبت به پلیمرهای بازیافتی و ذوب چند مرحله ای دارد. برخی پلیمرها بعد از چندین بار ذوب شدن و شکل دهی خواص خود را از دست نمی دهند؛ اما برخی دیگر مانند PVC  که بخاطر مصرف زیاد در حوزه پروفیل درب و پنجره، انواع کابل ها، ورق ها، لوازم خانگی و غیره به گوش همه آشناست، پس از استفاده مجدد و بازیافت، خواص خود را از دست می دهد.
امروزه بازیافت ضایعات پلاستیکی به گرانول های قابل استفاده برای سایر تولیدکنندگان، یکی از مهمترین و روبه رشد ترین بخش های صنعت پلاستیک به شمار می رود. لاستیک های فرسوده که به فراوانی در همه جای کشور یافت می شوند و سالیانه هم به تداد آنها افزوده می گردد، به عنوان ماده اولیه در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب گرانول یک جایگزین مناسب

مصرف رو به رشد چسب گرانول در صنایع مختلف علی الخصوص صنعت چوب باعث شده تا دستگاه های لبه چسبان PVC جزو پرکاربرد واحدهای تولیدی باشند و در کنار انواع مختلفی از چسب گرانول، دستگاه های لبه چسبان متنوعی هم به بازار روانه شوند.

در گذشته برای پوشاندن قسمت برش خورده قطعه MDF به جای استفاده از دستگاه لبه چسبان اتوماتیک، از نوار ملامینه استفاده می شد تا قسمت باز آن محل پوشیده شده و زیبا به نظر برسد. این نوارها خودشان حاوی چسب بودند و هیچ گونه مواد اضافه ای استفاده نمی شد. برای چسباندن آنها نیز از اتوی دستی استفاده می کردند که نوار بر روی لبه ها قرار می گرفت و چندین بار توسط اتو بر روی آن کشیده میشد تا نوار چسبیده شود.
وقتي درب کابينت يا کشو باز مي شود با لبه های آن مواجه مي شويم. نوارهايي براي پوشاندن بخش های داخلی اين لبه ها استفاده شده اند. این نوارها باید توسط چسب گرانول و با دستگاه مخصوص به لبه برش شده چسبانده شوند.

ویژگی های چسب گرانول

  • چسب گرانول به گونه ای ساخته شده که بعد از مصرف سریعاً سخت نمی شود و همین امر نیز باعث می گردد که کار با آن آسان باشد.
  • این چسب دارای خاصیت ارتجاعی بوده و در برابر رطوبت نیز مقاوم است.
  • وجود تنوع در این محصول نیز از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود؛ مثلا بسته به نوع کاری که می خواهید انجام بدهید، می توانید از چسب گرانول مخصوص به آن کار استفاده کنید تا هم کیفیت کار شما افزایش یابد و هم مصرف بهینه ای از چسب داشته باشید.

 

 

 

 

انواع چسب گرانول

چسب های گرانول براساس خواص شیمیای و کاربردهایی که دارند تقسیم بندی می شوند. مانند:  چسب های EVA اتیل ونیل استات، PO  پلی اولفین و PUR پلی یورتان.
چسب های گرانول موجود در بازار عموماً به صورت جامد هستند که برای استفاده باید مورد حرارت قرار بگیرند و به صورت مایع درآیند. همچنین این چسب ها با توجه به نوع ترکیبات شیمیایی که دارند دارای نقظه ذوب متفاوتی هستند که بر روی کاتالوگ طرز استفاده از چسب ها ذکر می شود. پرکاربردترین نمونه های این محصول عبارتند از:

  • چسب گرانول حرارتی

برای چسباندن نوار به مصنوعات چوبی از چسب گرانول  حرارتی استفاده می شود. مواد بکار رفته در این چسب باعث افزایش کارایی و استحکام آن شده است به گونه ای که در برار عوامل محیطی بسیار مقاوم است. این چسب مدل های مختلفی دارد که معمولا به صورت جامد بوده که برای استفاده از آن نیاز به حرارت است که با استفاده از دستگاه لبه چسبان به صورت مایع در می آید.

 

  • چسب گرانول PVC

چسب گرانول PVC برای مصارف بیرونی گزینه مناسب تری به شمار می روند.این چسب که معمولا از آن برای چسباندن قطعات پلاستیکی استفاده می شود، دارای مزایای زیادی چون سهولت استفاده از آن، ضد آب کردن لوله ها و درزگیری  منافذ می باشد.  چسب گرانول PVC که به مصرف آسانش مشهور است و از آنجایی که ساختاری تک جزئی دارد، نیازی به مخلوط کردن آن با ماده دیگری نیست.
این چسب پس از استفاده در مدت زمان کوتاهی خشک شده و در برابر گرما و سرما نیز تغییر فرم نمی دهد و بسیار مقاوم است. چسب PVC دارای قیمتی پایین و به صرفه است و برای استفاده از آن، دستورالعمل خاص و ویژه ای لازم نیست و همین ام نیز کار با آن را آسان می کند.

 

  • چسب گرانول قالبی

چسب گرانول قالبی از واکنش شیمیای پلیمر شدن تراکمی  یا افزایشی بدست می آید. پلیمر ها در حرارت بالا روان می شوند و در حلال های مناسب بخوبی حل می گردند؛ از این رو به چسب ها خاصیت چسبندگی قوی می دهند. در چسب های حرارتی از ویژگی روان بودن و در چسب های بر پایه حلال، از خصوصیت حلالی آنها استفاده می شود.
در بسیاری از این چسب ها علاوه بر پلیمر به عنوان ماده اصلی،از مواد جانبی دیگری مانند مواد پایدارکننده برای مقابله با تخریب اکسیژنی، و مواد نرم کننده برای افزایش خاصیت انعطاف پذیری آنها استفاده می شود.
امروزه از این چسب ها در انواع دستگاه های لبه چسبان به منظور اتصال لبه های چوبی، پلاستیکی و PVC و غیره استفاده می شود.

 

معرفی چسب گرانول کلایبریت آلمان

چسب گرانول کلایبریت آلمان یکی از پرکاربردترین چسب ها در صنعت چوب می باشد. چسب های گرانول موجود در بازار معمولا برای انواع نوارهای پلی استری، نوار با لبه های بسیار نازک، ملامینه، و زواره های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند و ساختار آنها بر پایه اتیلن وینیل استات است. این چسب صنعتی در دستگاه های نوارزن  PVC و لبه چسبان به صورت حرارت دهی شده کار می کند.

معمولاً صفحات چوبی صنعتی از جنس MDF و لمینت در قسمت های برش خورده ، لایه محافظتی خود را از دست می دهند و همین امر نیز باعث کاهش مقاومت مکانیکی و مقاومت آنها در برابر حرارت و رطوبت می شود. از این رو ماشین لبه چسبان با استفاده از یک مکانیزم استاندارد روکش های پلیمری را از طریق این چسب ها به قسمت های مذکور می چسباند و باعث ایجاد مقاومت در آنها می شود.

چسب گرانول کلایبرایت قابلیت استفاده در هر دستگاه لبه چسبان با هر سرعتی را دارد و به دلیل استحکام اولیه اش می توان عملیات رنده، برش و سوراخ کاری را بلافاصله بر روی آن انجام داد.

این چسب در بسته بندی هایی به شکل کیسه های پلی اتیلنی در بازار عرضه می شود و باید در جای سرد و خشک و بر روی پالت نگه داری شود.بهترین زمان مصرف آن نیز دو سال پس از تاریخ تولید می باشد.
چسب گرانول کلایبرایت دارای دو مدل مختلف با کد های 773.3 و 774.4 می باشد که  خصوصیات هرکدام از آنها را در جدول زیر نمایش داده ایم.

 

 

 

 

کد محصول   773.3 774.4
دمای کاربردی(درجه سانتی گراد) 200-230 200-220
سرعت دستگاه سازگار با تمام سرعت ها دور بالا
بازه مقاومت دمایی 30- تا   110 30-  تا 110
رنگ شفاف عاجی
وزن بسته بندی(kg) 20 25

 

معرفی چسب گرانول PVC فرست  (FIRST PVC )

چسب گرانول PVC فرست زیرمجموعه ای از چسب های گرانول حرارتی است که بیشتر برای چسباندن نوارهای PVC بر روی لبه های از جنس MDF استفاده می شود و توسط دستگاه های مخصوص نوار زن انجام می گردد. فرست از برند های مشهور و باکیفیت چسب گرانول PVC است که در ایران  تحت لیسانس کشور ایتالیا تولید می شود. قبل از استفاده از این چسب می بایست آن را با اعمال حرارت 200 درجه  سانتی گراد از حالت جامد به مایع درآورد. چسباندن انواع نوار مانند PVC، پلاستیکی بر روی صفحات MDF، نئوپان و غیره از کاربردهای این چسب می باشد. در مورد مزایای بسیار چسب گرانول PVC می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاربرد آسان
  • وزن و بوی کم
  • سرعت اجرای بالا
  • قابلیت بازیافت ضایعات
  • امکان ذوب شدن مجدد پس از سرد شدن
  • عدم آلودگی محیط زیست
  • سرعت بالای تولید
  • مقاومت کشسانی بالا
  • بدون خطر آتش سوزی
  • قدرت چسبندگی عالی

لیست قیمت های چسب گرانول و بهترین قیمت

  • چسب گرانول کولانتی مدل Collanti 6250 وزن 25 کیلوگرم

تومان

  • چسب گرانول کولانتی مدل Collanti 6508 وزن 20 کیلوگرم

تومان

  • چسب گرانول کولانتی مدل Collanti 5100 وزن 25 کیلوگرم

تومان

  • چسب گرانول کولانتی مدل Z5100 وزن 25 کیلوگرم

تومان

  • چسب گرانول رونیا مدل RONIA S1515 وزن 10 کیلوگرم

تومان

نحوه خرید چسب گرانول

از مهم ترین مزایای چسب گرانول، سهولت تهیه این محصول است و با دو روش زیر می توان آن را تهیه نمود:

  • خرید حضوری چسب گرانول

همانطور که می دانید خرید حضوری از روش های متداول تهیه این محصول است، زیرا افراد تصور می کنند با این روش دسترسی بیشتری به محصول خواهند داشت. از طرفی دیگر در این روش باید وقت و حوصله زیادی برای این کار صرف نمود. بنابراین در صورت اقدام از این روش لازم است تمامی ابعاد را در نظر داشته باشید.

  • خرید اینترنتی چسب گرانول

از دیگر مزایای چسب گرانول، فروش این محصول به صورت اینترنتی است. امروزه بسیاری از فروشندگان این محصول را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می دهند.
در روش آنلاین هم امکان دسترسی 24 ساعته به فروشگاه های اینترنتی وجود دارد و هم بدون در نظر داشتن موقعیت مکانی و در هر نقطه ای که باشید، می توانید سفارش خود را ثبت کنید. از آنجایی که پس از مراجعه به اینترنت با تنوع گسترده ای از این محصول رو به رو خواهید شد، امکان مقایسه آن با نموه های مشابه در سایت های مختلف وجود دارد.
در این روش علاوه بر خرید به صرفه از نظر قیمت و زمان، محصول را نیز می توانید در درب کارگاه یا منزل خود تحویل بگیرید. مدت زمان تحویل این محصول توسط سایت مورد نظر تعیین می گردد.
یکی از سایت های موجود در این زمینه سایت “خوگرپلاس” است. این سایت اطلاعات کاملی درباره مزیت های چسب گرانول در اختیار شما قرار می دهد و شما را با تنوع گسترده ای از این محصول مواجه خواهد کرد. از دیگر مزایای خرید آنلاین چسب گرانول، وجود شرایط متفاوت در پرداخت هزینه این محصول است.

 

خلاصه

امروزه به دلیل پیشرفت روزافزون علم و صنعت، روش های تولید و ارائه خدمات هم دستخوش تغییرات گسترده ای شده اند و همین تغییرات نیز نوید تولید محصولات باکیفیت در کمترین زمان ممکن را می دهد. با بروز شدن مواد و ابزارها در صنعت چوب، می توان کارهای باکیفیت تری را روانه بازار کرد که یکی از این موارد استفاده از چسب گرانول متناسب با کار مورد نظر است.
به آن دسته از مخاطبانی که قصد دارند کارهای صنعتی خود علی الخصوص صنعت چوب را با استفاده از چسب گرانول انجام دهند، توصیه می شود این مقاله را بطور کامل مطالعه نمایند، سپس برای خرید  چسب گرانول متناسب با کار خود اقدام نمایند.

چسب گرانول – قیمت حلال و چسب گرانول PVC خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری