روکش پی وی سی pvc کابینت با قیمت استعلام

روکش پی وی سی pvc کابینت با قیمت استعلام

روکش پی وی سی چیست؟

حتما تا به حال چندین بار نام روکش پی وی سی را شنیده باشید ولی با کاربرد و یا ویژگی های دقیق آن آشنایی نداشته باشید. اگر بخواهیم به صورت کامل این نوع از روکش ها را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است در ابتدا شما را با خود کلمه پی وی سی و یا pvc آشنا نماییم.

پی وی سی با نام پلی وینیل کلراید نیز شناخته شده است و در دسته بندی پلاستیک ها جای داده می شود. این نوع از روکش ها در صنایع مختلفی کاربرد پیدا کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به صنعت چوب اشاره داشت. از آنجایی که روکش pvc توانسته ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص دهد، افراد زیادی نیز ترجیح می دهند تا از آن در کسب و کارهای مختلف بهره ببرند.

همچنین پی وی سی در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از این مدل ها از بهترین و ایده آل ترین مشخصه ها برخوردار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را به صورت کامل با این نوع از روکش ها آشنا کنیم و ویژگی ها و مزیت های آن ها را با شما در میان بگذاریم. از این رو تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.1

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

آشنایی با انواع روکش پی وی سی

روکش های پی وی سی در انواع دسته بندی های مختلفی وجود دارند که برخی از آن ها زیر مجموعه های خاص خودشان را دارند و توانسته اند از ویژگی های متعددی بهره ببرند. از جمله این روکش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • روکش پی وی سی هایگلاس
  • روکش پی وی سی کره ای
  • روکش پی وی سی براق
  • روکش ممبران

در ادامه هر کدام را به صورت کامل تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

روکش پی وی سی هایگلاس

یکی از انواع روکش های pvc موجود در بازار، روکش های هایگلاس می باشند که ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند که از مهم ترین آن ها می توان به آینه ای بودن اشاره کرد. این روکش ها کاملا براق هستند. به همین علت تفاوت زیادی را با نوع مات و کتان دارند.

استفاده از روکش پی وی سی هایگلاس در ساخت انواع کابینت ها، قفسه های مختلف، انواع کتابخانه ها و همچنین میزهای تحریر بسیار رایج بوده و شاهد گسترش آن نیز هستیم. برای پوشاندن این روکش ها از لایه پلکسی گلاس بهره گرفته می شود. جنس این لایه نیز از پلی کربنات شفاف می باشد. ظاهر بسیار شفاف و شیشه ای از امتیازات این روکش های هایگلاس به شمار می روند.

ضخامت های مختلفی از روکش پی وی سی هایگلاس در بازار موجود بوده و توسط تولیدکنندگان ساخته می شود که از جمله استانداردترین و مناسب ترین آن ها در بازه 3 دهم تا 18 صدم میلی متر قرار گرفته می شوند.

روکش هایگلاس را می توان در بین پرکاربردترین روکش هایی به شمار آورد که در دکوراسیون منزل و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو توانسته درصد فروش بالایی را نیز به خود اختصاص دهد.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

روکش ممبران

روکش ممبران که با نام روکش وکیوم ممبران نیز شناخته شده است در بین انواع روکش های پی وی سی قرار می گیرد که کاربردهای متنوعی را به خود اختصاص داده است. اصلی ترین این کاربردها تزئین کردن ورق های چوبی در انواع مختلف می باشد. همچنین برای اینکه بتوان به ورق های ام دی اف مقاومت و همچنین زیبایی بیشتری را داد، از این روکش ها بهره گرفته می شود.

 

برای اینکه بتوان این روکش ها را به ورق های ام دی اف وصل کرد، به دستگاه های پرس وکیوم نیاز می باشد. برای ساخت این روکش ها نیز از خود پی وی سی و مواد ترموپلاستیک استفاده می شود. روکش وکیوم ممبران کاربردهای متنوعی را با خود به همراه دارد. از جمله این کاربردها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. ساخت انواع مبلمان سنتی و کلاسیک
  2. ساخت انواع تخت خواب
  3. ساخت انواع درب منازل و شرکت ها
  4. ساخت انواع کابینت آشپزخانه
  5. ساخت انواع دیوارکوب ها
  6. ساخت انواع پارتیشن های ساختمانی

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

موارد ذکرشده تنها بخشی از کاربردهای این روکش ها به شمار می روند و کاربران و مشتریان می توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند. همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که  روکش های ممبران نیز در انواع مختلفی وجود دارند که موارد زیر نمونه ای از آن ها به شمار می رود:

  1. روکش ممبران کره ای
  2. روکش ممبران سوپرمات
  3. روکش ممبران مات
  4. روکش ممبران کتان

 

 

بهترین روکش ممبران، روکش ممبران کره ای می باشد که توانسته بالاترین سطح از کیفیت را به خود اختصاص هد. همین مورد باعث شده است تا قیمت آن در مقایسه با روکش های ایرانی و چینی نیز بیشتر باشد. امروزه این روکش ها در بین پرطرفدارترین محصولات در بازار به شمار می رود. البته به خاطر قیمت بالای آن بسیاری از تولیدکنندگان نمونه های ایرانی و خارجی را ترجیح می دهند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

کاربردهای روکش pvc

اصلی ترین مبحثی که در رابطه با این موضوع می توانیم مورد بررسی قرار دهیم، کاربردهایی است که این نوع روکش با خود به همراه دارد. روکش pvc توانسته از قابلیت انعطاف بالایی برخوردار باشد. به همین علت می توانید شاهد استفاده گسترده از آن در صنایع مختلف باشید. از جمله این صنایع و کاربردها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از روکش pvc در آشپزخانه ها
  2. استفاده از روکش pvc در صنعت چوب
  3. استفاده از روکش pvc در دکوراسیون

در ادامه به صورت کامل تر این کاربردها را مورد بررسی قرار می دهیم تا بیشتر با این مبحث آشنایی پیدا کنید.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

آشپزخانه؛ یکی از اصلی ترین مکان ها برای بهره بردن از پلاستیک پی وی سی

آشپزخانه ها در بین محل هایی قرار می گیرند که برای اکثریت افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت است که از گزینه های مختلف استفاده می کنند تا بتوانند به بهترین شکل از آشپزخانه ویلا خود استفاده کنند. همانطور که اشاره شد، روکش pvc در آشپزخانه ها کاربرد زیادی را پیدا کرده است. البته لازم به ذکر این نکته می باشد که یک سری از ممنوعیت ها نیز در این باره وجود دارند که رعایت کردن تمامی آن ها الزامی است و می توانند شما را از موارد گوناگونی دور کنند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

 

به عنوان مثال بر اساس بررسی هایی که کارشناسان انجام داده اند، استفاده از این روکش در بخش رویه کابینت ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ ولی استفاده از آن برای بخش درونی کابینت موردی ندارد و می توانید از آن بهره ببرید.

از آنجایی که تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی کرده است، می توانید شاهد استفاده از این روکش ها در مدل های گوناگون باشید. به عنوان مثال می توانید از پی وی سی به عنوان یک روکش بر روی صفحات فلزی و همچنین غیر فلزی استفاده کنید که این امر با ایجاد کردن خلاء انجام خواهد شد. ایجاد کردن خلاء در واقع یک تکنولوژی ایده آل به شمار می رود. به گونه ای که توانسته به صنایع و کسب و کارهای مختلف کمک بزرگی را کند. کارخانه ها، صنایع مربوط به ساخت لوازم خانگی و همچنین صنایع دکوراسیون نمونه ای از این کسب و کارها به شمار می روند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

پذیرایی و اتاق خواب ها؛ میزبانی همیشگی روکش های پی وی سی

تنها آشپزخانه نیست که توانسته از این روکش ها بهره ببرد. بلکه اگر به پذیرایی و اتاق خواب ها نگاهی بیندازید، می توانید متوجه کاربرد روکش های پی وی سی شوید. لوازم مبلمان و برخی از وسیله های اتاق خواب پذیرای این روکش ها هستند. چرا که روکش های پی وی سی توانسته اند انعطاف بسیار بالایی را به خود اختصاص دهند. به همین علت زمانی که در داخل پرس ممبران قرار می گیرند و حرارت را دریافت می کنند، به حالتی در می آیند که می توان انواع نقش و شکل های تزئینی را با شعاع و ابعاد مختلف ایجاد کرد. به همین علت می توان از این روکش ها برای زیباسازی استفاده کرد.

داخل پرانتز باید این نکته را ذکر کنیم که این روکش ها از دوام چندان بالایی برخوردار نیستند. به همین علت در وسیله هایی از آن ها استفاده می شود که استفاده طولانی مدت را ندارند. به عنوان مثال ساخت مبلمان اداری نمونه ای از این موارد است. چرا که مبلمان اینگونه مکان ها به دلیل تسریع فرسودگی و یا تغییر دکوراسیون در بازه زمانی مشخصی عوض می شوند. به همین علت شما باید به این نکته بسیار مهم دقت کنید و نهایت توجه را داشته باشید.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

با استفاده از پی وی سی می توان روکش گزینه های مختلفی را تامین نمود. از جمله این موارد می توان گزینه های زیر را نام برد:

  1. صفحات پلاستیکی
  2. روکش الوارها
  3. روکش ها درها و پنجره های پلاستیکی
  4. روکش صفحات چوبی تک لایه
  5. روکش صفحات چوبی چند لایه
  6. روکش انواع پروفیل پی وی سی
  7. روکش انواع سنگ ها
  8. روکش انواع صفحات فلزی
  9. روکش الوارهای آزبست
  10. روکش انواع پروفیل های آلومینیوم
  11. و…

موارد ذکرشده تنها بخشی از مواردی به شمار می روند که توسط پی وی سی ها روکش می شوند. همچنین می توان این روکش ها را به صورت چند لایه نیز مورد بهره وری قرار داد. یعنی دو لایه مختلف از پی وی سی را بر روی وسیله مورد نظر خود می گذارند و نتیجه ایجاد دو طرح مختلف و در نهایت زیبایی بیشتر خواهد بود.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

صنعت چوب؛ مشتاق برای استفاده از انواع روکش های pvc

صنعت چوب را می توان در بین صنایعی جای داد که بیشترین استفاده را از این روکش ها می کنند. امروزه کابینت های مختلفی وجود دارد که با استفاده از چوب ساخته می شوند و همین موضوع باعث پررنگ تر شدن نقش پی وی سی شده است. همانطور که اشاره شد روکش های پی وی سی در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از آن ها درجه اهمیت مخصوص به خود را دارند.

به عنوان مثال مهم ترین روکش از نوع پی وی سی که در این صنعت یعنی صنعت چوب مورد بهره وری قرار می گیرد، روکش ممبران است. ممبران ها را در بین لایه های پی وی سی جای می دهند که بر روی ام دی اف ها کشیده می شوند. اگر بخواهیم این موضوع را جامع تر توضیح دهیم، بهتر است اینطور بیان کنیم که لایه های پی وی سی برای اینکه به خوبی بر روی ام دی اف ها قرار بگیرند و یا به عبارتی چسبانده شوند، از چسب های مخصوص معروف به چسب ممبران کمک گرفته می شود.

این فرآیند نیز بدین صورت است که در ابتدا طرح و نقشی که کاربر و مشتری می خواهد بر روی ام دی اف پیاده سازی می شوند. پیاده سازی تمامی این طرح های متنوع با کمک دستگاه های مخصوص انجام می گیرد. این دستگاه ها با نام سی ان سی شناخته شده اند که حتما تا به حال چندین بار نام آن را شنیده اید.

 

 

بعد از اینکه این طرح های دلخواه انتقال پیدا کردند، نیاز است تا چسب ممبران نیز بر روی طرح ها ریخته شوند. بدین منظور دستگاه وکیوم مخصوص طراحی شده است و سازندگان آن را تهیه کرده و نهایت بهره را از آن می برند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

صنعت دکوراسیون؛ ضروری و حائز اهمیت برای هر فردی

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که هیچ علاقه ای به صنعت دکوراسیون نداشته باشد و یا نخواهد از خانه و یا محل کاری زیبا لذت ببرد. به خاطر اهمیتی که این صنعت به خود اختصاص داده است، استفاده از بهترین روکش ها و یا مواد نیز در آن مهم می باشد. یکی از اصلی ترین گزینه هایی که می توانید در این صنعت مشاهده نمایید، روکش پی وی سی است. این روکش ها که به صورت ورقی هستند، علاوه بر زیبایی که دارند، دارای طرح های متنوع و خاصی هستند. همین موضوع دامنه انتخاب ها را بسیار گسترده تر می کند.

بهترین پیشنهادی که در رابطه با این روکش ها برای صنعت دکوراسیون وجود دارد این بوده که از طرح چوب آن بهره ببرید. روکش های پی وی سی با طرح چوب می توانند زیبایی دو چندانی را به محل کار و یا منزل شما بدهند. از این رو از این پیشنهاد غافل نشوید و سعی کنید آن را عملی کنید.

همچنین استفاده از این روکش ها در صنعت دکوراسیون مزیت های بسیار متنوعی را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال مقامت سطحی این روکش ها در برابر آب بالا بوده است. همچنین جنس آن نیز بسیار خاص است. این دو ویژگی در کنار هم قرار می گیرند و می توانید مشاهده کنید که فرآیند تمیزکاری آسان تر از آن چیزی که تصورش را می کنید، انجام خواهد گرفت و نیازی به نگرانی در این باره وجود ندارد.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

دیگر کاربردهای روکش های پی وی سی

کاربردهای روکش های پی وی سی بسیار متنوع تر از چیزی هستند که تصورش را می کنید. از جمله این کاربردها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. بدنه سینک ظرفشویی پذیرای این روکش ها هستند.
  2. در داخل سرویس های بهداشتی کمدها و کابینت های مختلفی قرار می گیرند که در آن ها از همین روکش ها بهره گرفته می شود.
  3. ساخت کمد استخر از دیگر کاربردهای روکش های PVC به شمار می روند.
  4. قفسه های آزمایشگاه ها، قفسه گلخانه ها و همچنین اتاق های پیش ساخته و کانکس ها در بین این کاربردها قرار می گیرند.
  5. پای روکش های پی وی سی به فضاسازی شهرها و پارک ها نیز باز شده است.
  6. از دیگر صنایعی که از این روکش ها بهره می برند، می توان به صنایع خودروسازی، صنایع کشتی سازی و سازه های دریایی اشاره کرد.
  7. در لوله کشی آب و فاضلاب نیز از این روکش ها به وفور بهره گرفته می شود.
  8. در علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود.
  9. در ماکت های ساختمانی نیز می توان از انواع روکش های پی وی سی بهره برد.
  10. صنعت مبلمان سازی اصلی ترین صنعتی است که از این روکش ها بهره می برند.
  11. برای حفاظت از ماشین آلات از این روکش بهره گرفته می شود.
  12. لاکرهای استخر نمونه دیگری از کاربردهای این روکش ها به شمار می روند.
  13. برای مخازن آبکاری، اسیدی و قلیایی نیز از این روکش ها استفاده می شود.
  14. کابینت های خودرو، قطار، مترو و همچنین کشتی نیز از انواع روکش های پی وی سی استفاده می کنند.
روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث شده اند انواع مختلف روکش های پی وی سی مورد استفاده قرار بگیرند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. نگه داری از آن بسیار راحت و آسان می باشد.
  2. در برابر تغییرات دما می توانند از خود مقاومت نشان دهند.
  3. ضد نفوذ میکروب و آلودگی هستند.
  4. ضد حشرات موذی از جمله سوسک، مورچه و موریانه نیز هستند.
  5. از قابلیت رنگ شدن برخوردار هستند.
  6. تمیز کردن آن ها نیز آسان می باشد.
  7. همچنین از قابلیت ابزارخوری بسیار بالایی بهره مند هستند.
  8. وزن سبکی دارند ولی با این وجود استحکام بالایی را دارند.
روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

مزیت ها و امتیازات استفاده از روکش های پی وی سی در کابینت ها

همانطور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین کاربردهای روکش های پی وی سی در ساخت بخش داخلی کابینت ها است. استفاده از این روکش ها در ساخت انواع کابینت ها همراه با خود مزیت ها و امتیازات مختلفی را دارد. از جمله این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. ضد آب می باشد و در برابر رطوبت از خود مقاومت بالایی را نشان می دهد.
  2. در برابر انواع حشرات موذی مانند موریانه از خود مقاومت بالایی را به اشتراک می گذارند.
  3. از وزن سبکی بهره مند هستند؛ به همین علت به راحتی می توان آن ها را حمل کرد.
روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

مزیت های روکش های پی وی سی شامل چه مواردی می شوند؟

همانطور که می دانید و بر شما روشن است، دلیل استفاده و کاربرد گسترده این روکش ها، مزیت ها و امتیازاتی هستند که در آن ها مشاهده می شوند. از جمله این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. از چاپ پذیری ایده آلی برخوردار هستند و می توان انواع مختلف نقوش را بر روی آن ها چاپ نمود.
  2. ابزار خوری فوق العاده ای را نیز می توانید در این روکش ها مشاهده کنید. همین مورد باعث خواهد شد تا بتوان آن ها ر به هر شکل و طرح دلخواهی درآورد.
  3. از شکل پذیری حرارتی و همچنین قابلیت خم شدگی برخوردار هستند.
  4. اگر به دنبال روکشی هستید که بتواند در برابر رطوب از خود مقاومت بالایی را به اشتراک بگذارد، روکش pvc یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب خواهد بود.
  5. در برابر انواع اسیدها و الکل ها نیز می توانید شاهد مقاومت بالایی باشید.
  6. از دیگر مزیت هایی که انواع روکش های پی وی سی با خود به همراه دارند، این بوده که به این هیچگونه رنگ آمیزی نیاز ندارند و خود طرح آن ها به اندازی کافی زیبا است. همین مزیت و امتیاز باعث خواهد شد تا دیگر هزینه های اضافی برای رنگ آمیزی پرداخت نکنید.
  7. این مزیت ها تنها به همین جا ختم نمی شوند. به عنوان مثال به علت ساختاری که این دسته از روکش ها دارند، می توان با سرعت بالا و در کمترین زمان پروژه های مربوطه را به اتمام رساند؛ بدون اینکه به کیفیت نهایی صدمه و یا آسیبی وارد گردد.
  8. هزینه های اجرای این روکش های بسیار پایین بوده و توانسته اند نام خود را در بین اقتصادی ترین ها جای دهند.
  9. هر چند مزیت های این روکش بسیار بالاست ولی می توان آخری را به تنوع بالا در طرح و رنگ محدود کرد.

با توجه به این مزیت ها نیازی نیست نگرانی خاصی را تجربه کنید. هر چند روکش pvc همراه با خود چندین عیب یا را نیز دارد؛ ولی به گونه ای نیستند که فرد را از خرید و تهیه این روکش ها منصرف کنند. در ادامه به چند نمونه از این عیب ها خواهیم پرداخت تا چندان درباره این قضیه نگرانی نداشته باشید.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

معایبی که روکش پی وی سی دارد

هر محصول و روکشی نیز می تواند معایب خود را داشته باشد و روکش pvc نیز از این قاعده مستنثی نیست. از جمله این عیوب می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. در برابر حرارت به صورت مطلق مقاوم نیستند.
  2. اگر آسیبی به آن ها وارد شود، قابلیت ترمیم را ندارد.
  3. مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش ندارند.
  4. مانند روکش های لامینت و ملامینه زیبایی ندارند.
  5. اگر چسب مصرف شده در چسباندن روکش زیاد نباشد و یا از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، در آن صورت ممکن است در برابر رطوبت نیز مقاوم نباشند.
روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

پس می توان اینطور بیان کرد که هر کدام از این عیب ها و یا مزیت ها علاوه بر ساختار ذاتی خود روکش، به این بستگی دارند که سازندگان چگونه آن را ساخته و یا تهیه می کنند. به همین علت زمانی که می خواهید از این روکش ها استفاده کنید، حتما باید به این نکات توجه ویژه ای را کنید و در کنار آن به کارخانه سازنده را نیز زیر ذره بین قرار دهید. اگر تمامی این ها را با دقت بالا با یک دیگر ترکیب کنید، در آن صورت می توانید بهترین خرید و یا استفاده را برای خودتان رقم بزنید.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

مهم ترین ویژگی های روکش پی وی سی شامل چه مواردی می شوند؟

این روکش ها توانسته اند ویژگی های متعددی را با خود به همراه داشته باشند که همین موضوع باعث کاربردهای گوناگون شده اند. در ادامه به بررسی مهم ترین این ویژگی های خواهیم پرداخت. از این رو تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

 

قیمت مناسب؛ ایده آل ترین ویژگی که می توانید از این روکش شاهد باشید

بدون شک قیمت برای هر فردی حائز اهمیت بوده و همیشه افراد به دنبال محصولاتیبازدید سایت

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

هستند که تا حدودی برای آن ها ارزان تمام شوند. اگر بخواهیم پی وی سی را با دیگر مصالح مورد مقایسه قرار دهیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که قیمت ارزان تری را به خود اختصاص داده است. به همین علت صنایع بسیار زیادی وجود دارند که ترجیح می دهند در ابتدا از این نوع روکش بهره ببرند.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

دوام بالا؛ دیگر ویژگی حائز اهمیت که در روکش pvc وجود دارد

به طور کلی پلاستیک ها در بین موادی قرار می گیرند که توانسته اند از دوام بالایی بهره مند باشند. از این رو می توانید شاهد دوام بالا از جانب این روکش ها نیز باشید. چرا که آن ها ساخته شده از پلاستیک هستند. به گونه ای که گاها تا صد سال در طبیعت باقی مانند و هیچ فرآیند تجزیه ای در آن ها رخ نمی دهد. هر چند می توانند آسیب های بسیار زیادی را به طبیعت وارد کنند و اثرات منفی بر روی زیست محیط داشته باشند.

همچنین روکش های پی وی سی علاوه بر سختی زیادی که دارند، از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار هستند. به همین علت صنایع مختلفی وجود دارند که به صورت گسترده از این ویژگی ها استفاده می کنند تا بهترین محصولات را تولید کنند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

انعطاف پذیری بالا؛ یکی دیگر از ویژگی های مهم در انواع روکش های pvc

اگر بخواهیم یکی از بهترین ویژگی های این روکش ها را مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم به انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها اشاره کنیم. به همین علت به راحتی به هر شکل و فرم دلخواهی در می آیند و با اعمال حرارت در آن ها تغییر شکل به وجود می آورند. از این رو ایده آل ترین گزینه برای ساخت انواع وسیله ها روکش های پی وی سی هستند. همچنین از آنجایی که روکش های پی وی سی فرم پذیری بالایی را به خود اختصاص داده اند، در دستگاه های سی ان سی استفاده شده و از این طریق به شکل ها دلخواه تزئینی در می آیند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

آیا جایگزین خاصی برای روکش های پی وی سی وجود دارند یا خیر؟

یکی از سوالات رایجی که پرسیده می شود این بوده که آیا جایگزین خاصی برای انواع روکش های پی وی سی وجود دارند یا خیر. از آنجایی که این روکش ها در میزان بسیار بالا در صنعت چوب مورد استفاده قرار گرفته اند، در حال حاضر هیچ جایگزینی برای آن ها وجود ندارد و پیدا کردن جایگزین مناسب نیز کار سختی است. قیمت پایین، انعطاف پذیری بالا و همچنین استحکام از دلایلی به شمار می روند که آمار استفاده از روکش های پی وی سی را روز به روز افزایش داده اند.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

چه عواملی باعث می شوند تا کیفیت وسیله های ساخته شده توسط روکش های پی وی سی بالا یا پایین باشند؟

هر چند روکش های پی وی سی ضد رطوبت هستند، ولی گاهی اوقات شاهد بی کیفیت بودن آن ها هستیم. این بی کیفیت بودن به این معنا نیست که این روکش ها خوب و یا مناسب نیستند. بلکه در ساخت آن ها ایراد وجود دارد. در ادامه این عوامل را به شما معرفی خواهیم کرد تا راحت تر بتوانید بی کیفیت و یا باکیفیت بودن را درک کنید. همراه ما باشید.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

کیفیت ام دی اف

همانطور که به شما اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین صنایعی که از این روکش های استفاده می کنند، صنایع چوب هستند. به عنوان مثال در ساخت کابینت ها از ام دی اف ها بهره گرفته می شود. اگر کیفیت ام دی اف پایین باشد، ناخودآگاه بر روی دیگر متریال نیز تاثیر خود را می گذارد و نتیجه ضعیف بودن یک محصول است.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

کیفیت چسب

برای اینکه روکش ها به وسیله های چسبانده شوند، به چسب وکیوم نیاز می باشد. این چسب ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام این قابلیت را دارند تا ویژگی ها و کیفیت های متعددی را از خود به اشتراک بگذارند. در صورتی که چسب مورد استفاده نیز کیفیت بالایی را نداشته باشد، در آن صورت شاهد خواهید بود که روکش ها سریعا جدا می شوند و تنها هزینه هایی که کردید هدر می روند.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

 

توانایی و مهارت استادکار

بدون شک یکی دیگر از مهم ترین عوامل در رابطه با این موضوع توانایی و مهارت های یک استادکار است. این مورد نه تنها درباره این موضوع بلکه درباره دیگر کسب و کارها نیز صادق است. اگر استادکار از مهارت و تخصص بالایی برخوردار نباشد، در آن صورت کیفیت نهایی کار نیز مطلوب نخواهد بود و رضایت مشتریان نیز به دست نخواهد آمد. در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که یک استادکار متخصص و باتجربه این قابلیت را دارد تا از تمامی محصولات به درستی استفاده کند و در نهایت وسیله ساخته شده بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

 

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

کیفیت دستگاه های مورد استفاده

زمانی که برای ساخت وسیله های مختلف توسط روکش های پی وی سی، از دستگاه های مختلف استفاده می شود، می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی کیفیت کار تاثیر خود را بگذارند. اگر دستگاه های مورد نیاز از جمله دستگاه وکیوم آن کیفیت و استاندارد لازم را نداشته باشد، در آن صورت تمامی زحمات افرادی که در این فرآیند دخیل بودند، از بین خواهند رفت. به همین علت قبل از شروع به کار باید کیفیت این دستگاه مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت استاندارد بودن استارت کار زده شود.

البته لازم به ذکر این نکته است که مهارت فرد در استفاده از این دستگاه ها نیز اهمیت بالایی را داشته است و نباید این موضوع را فراموش کنید.

روکش پی وی سی pvc
روکش پی وی سی pvc

حکم نهایی:

در صورتی که قصد داشته باشید از یک محصول باکیفیت توسط روکش های پی وی سی بهره ببرید، باید به تمامی این موارد توجه داشته باشید. تمامی گزینه های ذکرشده بر روی یک دیگر تاثیر می گذارند و در واقع با یک دیگر در تعامل هستند. به همین علت وجود ضعف و یا اختلال در هر کدام از آن ها منجر خواهد شد تا تمامی کار یک تیم خراب شود و مزد زحمتات گرفته نشود.

 

 

قیمت روکش pvc

یکی دیگر از مهم ترین مباحثی که درباره روکش های پی وی سی از اهمیت بالایی برخوردار است، قیمت آن ها می باشد. قیمت این روکش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن ها می توان به ضخامت، ابعاد و در نهایت کیفیت و البته کاربرد اشاره کرد. قاعدتا هر چقدر موارد ذکرشده بیشتر و بالاتر باشند، قیمت نیز افزایش خواهد داشت. این روکش ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که از جمله رایج ترین آن ها می توان به 244*122 و 280*122 اشاره کرد.

همچنین ضخامتی که برای برای روکش کمد، مبلمان، کابینت و… مورد استفاده قرار می گیرد با یک دیگر متفاوت هستند و همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت ها نیز فرق کنند. ولی به طور کلی قیمت روکش pvc در مقایسه با مزیت ها و کاربردهای آن بسیار مناسب بوده و توانسته صرفه اقتصادی بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد.

 

 

روکش پی وی سی را از کجا تهیه کنیم؟

بعد از این همه توضیح درباره روکش های پی وی سی شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که مناسب ترین مکان برای تهیه و خرید آن ها چیست؟ امروزه فروشگاه های مختلفی وجود دارند که به صورت حضوری و غیر حضوری مشغول به فعالیت هستند. از جمله این فروشگاه ها می توان به فرانوین رنگین پلاست اشاره کرد که با بیش از یک دهه تجربه توانسته رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. همچنین این مجموعه توانسته نمایندگی های متعددی را در استان های مختلف به خود اختصاص دهد. این استان ها شامل خوزستان، البرز، فارس، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، گیلان، کردستان، کرمانشاه و زنجان می شوند.

 

تمامی روکش هایی که توسط این مجموعه باسابقه تولید می شوند، توانسته اند بهترین کیفیت را با خود به همراه داشته باشند. همین موضوع باعث می شود تا توجه بیشتر افراد به سمت این موضوع جذب شود و تمایل زیادی به خرید و تهیه این روکش ها در طرح ها و رنگ های مختلف کنند. همچنین رنگین پلاست در دهه 90 توانست نام خود را در بین کارخانه های تولیدکننده ثبت کند. چرا که در همین دهه کارخانه تولید روکش پی وی سی را راه اندازی و تاسیس نمود و توانست نیازهای کشور را برطرف نماید و نیاز به واردات را به حداقل خود برساند. در ادامه به صورت کامل تر و با جزئیات بیشتر امتیازات ایجادشده توسط این کارخانه را برای شما نام خواهیم برد.

 

 

کارخانه روکش پی وی سی

از رنگین پلاست می توان به عنوان یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید انواع مختلف روکش های پی وی سی یاد کرد. راه اندازی این کارخانه همراه با خود امتیازات بسیار گسترده ای را داشته است. به عنوان مثال همزمان با تاسیس و راه اندازی این کارخانه و تولید انواع روکش های پی وی سی، واردات این روکش ها به حداقل خود رسید. به همین دلیل با کنار گذاشتن واردکننده روکش پی وی سی توانستیم به زمینه خودکفایی و استقلال دست پیدا کنیم.

نمایندگی های مختلف با همکاری یک دیگر توانسته اند این روکش ها را با رنگ ها و طرح های مختلف تولید و سپس روانه بازار کنند. از این رو دست افراد در انتخاب بسیار باز می باشد و مطابق با سلیقه می توانند آن ها را انتخاب کنند و نهایت بهره را ببرند.

 

کارخانه روکش پی وی سی اهداف مختلفی را برای خود تعیین کرده است که اصلی ترین آن جذب رضایت مشتریان هست. همچنین با برنامه ریزی هایی که کرده است، قصد استخدام انواع نیروهای انسانی و آموزش به آن ها را در زمینه تولید دارد. به همین علت برای افراد فرصت شکوفایی بوده و می توانند آینده درخشانی را برای خود رقم بزنند.

 

 

سخن آخر

در این مطلب به بررسی روکش پی وی سی پرداختیم که یکی از پر کاربردترین روکش ها در صنایع مختلف می باشد. این روکش در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام از آن ها از مشخصه های متعددی بهره مند هستند و می توانند مزیت ها و امتیازات گوناگونی را از خود به اشتراک بگذارند. به همین علت صنایع و مکان های مختلفی وجود دارند که ترجیح می دهند برای پیش بردن کارهای خودشان از انواع مختلف این روکش ها بهره ببرند که در این مطلب به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

از این رو اگر به دنبال روکش های پی وی سی هستید تا بتوانید در دکوراسیون، آشپزخانه و یا صنعت چوب مورد استفاده قرار بدهید، پیشنهاد ما به شما این بوده که در ابتدا این مطلب را مطالعه کنید و سپس برای خرید و استفاده نهایی تصمیم گیری کنید

 

 

روکش پی وی سی pvc کابینت با قیمت استعلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری