روکش پی وی سی خوزستان

روکش پی وی سی خوزستان
روکش پی وی سی (PVC) یک نوع پلاستیک یا به عبارتی همان پلی وینیل کلراید است که به طور معمول در صنایع چوب مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این که در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل برخی از ویژگی ها از جمله استحکام، انعطاف پذیری بالا و همچنین میزان تولید بالای آن باعث شده است که در صنایع مختلف دیگری همچون صنعت ماشین سازی، ساختمان سازی و … نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
در کنار تمامی این ویژگی ها می توان به راحتی بر روی روکش پی وی سی انواع طرح و نقش دلخواه را اجرا کرد. روکش پی وی سی یکی از بهترین و پر کاربردترین محصولات در صنعت پتروشیمی است و زمینه های مصرف آن بسیار نامحدود است.
توضیحات کلی در مورد روکش پی وی سی خوزستان
روکش پی وی سی خوزستان چون دارای قیمتی مناسب، کاربردی آسان است باعث شده است که در صنعت چوب، صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار بگیرد. اشاره کردیم که روکش پی وی سی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده ای که از این روکش در صنعت ساختمان سازی می شود می تواند جایگزینی برای موادی از جمله: سفال، چوب و سیمان باشد.
یکی از عناصر مهم در هر ساختمانی دیوار است که با استفاده از انواع مختلف مصالح ساخته می شود. در زمان های گذشته به طور معمول از مصالحی همچون آجر برای ساختن دیوار استفاده می کردند.
اما با پیشرفتی که در صنعت ساختمان سازی اتفاق افتاده است برای ساخت دیوار معمولا از ساخت و سازهای خشک استفاده می کنند این مصالح ساختمانی موادی همچون دیوارهای سبک، انواع پانل های درای وال، دیوارهای از پیش ساخته شده و مواردی از این قبیل استفاده می کنند و برای پوشش دادن این نوع مصالح از متریال هایی همچون روکش پی وی سی استفاده می کنند.
روکش پی وی سی یکی از بهترین موارد برای پوشش دادن دیوارهای از پیش ساخته شده است. این از روکش ها دارای انواع طرح ها و رنگ بندی ها هستند و به راحتی می توان از این نوع روکش ها برای هر نوع سلیقه و هرنوع سبک خانه ای به راحتی استفاده کرد.
این نوع روکش پی وی سی دارای طرح ها و رنگ بندی مختلفی است و این باعث شده است که دیگر نیازی به هزینه های اضافی مشتریان برای رنگ آمیزی نباشد. تهیه و طراحی نمودن این نوع از روکش خیلی سریع است و می توان در کمترین زمان سفارشات مشتریان را آماده نموده و تحویل داد.
مزایای استفاده از روکش پی وی سی خوزستان
1- دارای قابلیت نصب شدن آسان: روکش پی وی سی به طور معمول نسبت به دیگر روکش ها شرایط آسان تری در نصب شدن دارد. یکی از مهم ترین مزیت این نوع روکش ها این است که می تواند بر روی هر نوع سطحی چه هموار و چه صاف نصب شود و نکته مهم دیگر این است که معمولا برای برش دادن این نوع روکش ها نیازی به تجهیزات زیاد و سنگین نیست.
2- دارای مقاومت بالا در برابر آب: یکی دیگر از مزایای مهم روکش های پی وی سی مقاومت بسیار بالای آن در برابر رطوبت و آب است. علت این امر نیز مواد تشکیل دهنده آن یعنی پلاستیک است. پس با توجه به این مورد باید عرض کرد که از روکش پی وی سی خوزستان می توان به راحتی در آن مناطقی از شهر که یا استان خوزستان که دارای آب و رطوبت بالایی هستند استفاده کرد.
یک نکته مهم درباره نصب این روکش ها بر روی سطوح این است که به هنگام نصب نمودن این روکش بر روی دیوار بهتر است که از درزگیر استفاده کنید تا آن قسمت از شیارها و زبان ها را که احتمال نفوذ آب را دارند پوشش دهید.
3- دارای عمری بسیار طولانی: این نوع روکش ها به هیچ عنوان نیازی به نگهداری ندارند. برای تمیز کردن آن ها به طور کامل می توانید از آب به همراه صابون یا مایع استفاده کنید. این نوع روکش چون از پلاستیک ساخته شده است دارای عمری طولانی است و از طرفی دارای وزنی سبک نسبت به دیگر روکش ها است.
4- دارای تنوع بسیار در طرح و رنگ: روکش پی وی سی دارای رنگ بندی و طرح های بسیاری است و مشتریان به راحتی می توانند طبق سلیقه خودشان و همچنین بر طیق دکوراسیون منزل خود یکی از این طرح ها و رنگ بندی ها را انتخاب کنید.
5- دارای قابلیت مقاومت بسیار در برابر حشراتی همچون موریانه: این نوع روکش به دلیل اینکه از پلاستیک ساخته شده است و دارای دوام بسیاری است به راحتی می تواند در برابر حشرات مقاومت کند.
6- دارای مقاومت بسیار در برابر حرارت و گرما: این نوع روکش توانایی بالایی در برابر گرما و حرارت دارد و در آشپزخانه ها معمولا از این روکش استفاده می کنند.
7- برای روکش نمودن آن دسته از ورق های ام دی اف ابزار خورده در بخش لبه، به راحتی می توان با استفاده از ابزار پرس ممبران، از روکش های پی وی سی خوزستان استفاده کرد.
8- به منظور زیبا ساختن محیط آشپزخانه، محیط پذیرایی، اتاق ها و همچنین مبلمان منزل می توان از روکش پی وی سی خوزستان استفاده کرد.
9- به راحتی می توان بر روی این روکش ها، برخی نقش های دولایه یا برجسته با چندین نقش و رنگ را ایجاد کرد. این کار باعث زیباتر شدن محیط دکوراسیون منزل، هتل، رستوران و مواردی از این قبیل می شود.
ویژگی های مهم روکش پی وی سی خوزستان
1- داشتن قیمتی مناسب:
مهم ترین ویژگی روکش پی وی سی خوزستان که باعث شده است نسبت به دیگر روکش ها در رده اول باشد قیمت آن است و همین ویژگی باعث شده است که در بسیاری از صنایع از جمله: صنایع چوب، صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان سازی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار بگیرد.
2- دارای مقاومت و دوام بالا:
با توجه به جنس این نوع روکش که از پلاستیک یا همان پلیمر است می توان به راحتی به این ویژگی آن یعنی دوام و قدرت مقاومت آن پی برد. این ویژگی آن باعث شده است که طرفداران بسیاری در هر زمینه ای داشته باشد.
3- دارای قابلیت انعطاف پذیری:
این نوع روکش دارای قابلیت انعطاف پذیری دارد و به راحتی می تواند به هر شکلی که بخواهیم در بیاید. این روکش می تواند در برابر حرارت تغیر شکل داده و به هر شکلی که لازم باشد در بیاید. فرم پذیری این نوع روکش باعث شده است که بیشتر در صنعت چوب از آن استفاده کنند.
4- دارای قابلیت چاپ پذیری:
این روکش به راحتی می تواند در هر نوع طرحی و بر طبق انتخاب مشتری به چاپ برسد.
5- دارای مقاومت و دوام بالا در برابر اسیدها و الکل:
به دلیل جنسی که این روکش دارد می تواند در برابر اسیدها و الکل مقاومت کند.
در چه مواردی می توان از روکش پی وی سی استفاده کرد؟
1- از این روکش برای ساخته شدن انواع مختلف کابینت های آشپزخانه استفاده می کنند.
2- از روکش پی وی سی خوزستان معمولا برای ساختن کمدهای مربوط به رختکن باشگاه ها، استخرها، فدراسیون های ورزشی و مواردی از این قبیل استفاده می شود.
3- برای ساختن انواع کمدهای لباس، کمدهای داخل سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود.
4- به طور معمول برای ساختن اتاق های از پیش ساخته شده و همچنین کانکس ها استفاده می شود.
5- برای ساخته شدن انواع دکوراسیون منزل، رستوان و هتل استفاده می شود.
6- برای ساخته شدن قفسه های داخل گلخانه،کتابخانه و آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
7- از روکش های پی وی سی معمولا در کشتی سازی استفاده می کنند.
8- از این روکش معمولا برای ساختن برخی مخازن همچون مخازن اسیدی و قلیایی، مخازن آبکاری استفاده می کنند.
انواع مختلف پی وی سی به لحاظ فرمولاسیون
روکش های پی وی سی خوزستان به طور کلی در چند دسته وجود دارند:
1- روکش پی وی سی سخت (UPVC)
این روکش پی وی سی از نوعی پلاستیک سفت که دارای مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت، مواد شیمیایی، هوا، حرارت و … هست ساخته شده است. این نوع پی وی سی برای استفاده در صنعت چوب بسیار مقرون به صرفه است. در ساخت این روکش پی وی سی به طور معمول از نرم کننده استفاده نشده است و به همین دلیل به آن پی وی سی سخت گفته می شود.
روکش پی وی سی سخت را به طور معمول با نام هایی چون UPVC، uPVCیا PVC-U نیز می شناسند.
2- روکش پی وی سی منعطف یا به عبارتی روکش پی وی سی نرم:
چگالی این نوع پی وی سی ها در حدود 35/1- 1/1 گرم بر سانتی متر مکعب است. این روکش پی وی سی با عنوان PVC-P نیز شناخته می شود. به پلیمر این نوع روکش یکسری نرم کننده هایی که با آن سازگار هستند اضافه می کنند و باعث می شود تبلور آن پایین بیاید.
این نوع از نرم کننده ها به طور معمول مانند روان کننده ها عمل می کنند که باعث ایجاد نوعی پلاستیک منعطف و بسیار شفاف می شوند که به آن پی وی سی نرم گفته می شود.
این پی وی سی دارای برخی معایب است از جمله:
1- در برابر کتون ها بسیار ضعیف است.
2- این نوع روکش پی وی سی به دلیل جنسی که دارد در برابر دما دارای استحکام مناسبی نیست.
3- از این روکش پی وی سی به هیچ عنوان برای کاربردهایی که احتمال تماس با مواد غذایی را دارند استفاده نمی کنند.
4- دارای مقاومت شیمیایی بسیار پایینی نسبت به روکش پی وی سی سخت دارند.
مزایای پی وی سی نرم یا همان منعطف:
1- دارای قیمتی مناسب و پایین
2- مقاوم بودن در برابر ضربه های بالا و همچنین دارای مقاومت بالا در برابر اسیدها، روغن ها
3- عایق مناسب الکتریکی
کاربردهای روکش پی وی سی سخت و روکش پی وی سی نرم
1-صنعت ساختمان سازی: از روکش های پی وی سی سخت به طور معمول برای لوله ها، دریچه ها، برخی اتصالات، پروفیل پنجره و درب استفاده می کنند. اما از پی وی سی نرم برای مواردی چون عایق کردن کابل ها، پوشش دادن سقف ها و مواردی از این قبیل استفاده می کنند.
2- برای داخل منازل استفاده می کنند: از روکش پی وی سی سخت برای دیوارهای دراور، ریل پرده ها و مواردی از این قبیل استفاده می کنند اما از روکش پی وی سی نرم به طور معمول برای دیوارپوش ها، کفپوش ها، سفره ها و … استفاده می کنند.
3- در بسته بندی استفاده می کنند: از روکش پی وی سی سخت برای بسته بندی های شفاف و سخت استفاده می کنند و همچنین در بطری ها نیز از این روکش استفاده می کنند. اما از روکش پی وی سی نرم در فیلم های چسبنده و سلفونی استفاده می کنند.
3- روکش پی وی سی کلرینه:
این نوع روکش پی وی سی را با عنوان PVC-C نیز می شناسند. این پی وی سی را با اضافه کردن کلر به ماده رزین پی وی سی چیزی در حدود 66-56 درصد می توان تهیه کرد. اگر میزان کلر را 66 درصد که تقریبا آخرین میزان آن است به رزین پی وی سی اضافه کنیم در این صورت پی وی سی دارای دوام بالایی خواهد بود.
پی وی سی کلرینه می تواند درصد بالایی از دما را تحمل کند. نکته قابل توجه این است که از این نوع روکش در کشور ایران استفاده چندانی نمی شود.
4- روکش پی وی سی جهت یافته:
پی وی سی جهت یافته را با عنوان PVC-U نیز می شناسند. این پی وی سی با سازماندهی کردن دوباره ساختار آمورف این پی وی سی به یک لایه لایه ساخته می شود. پی وی سی جهت یافته دو محوره دارای خصوصیات فیزیکی همچون مقاومت کردن در برابر خستگی، سختی، سبک بودن و … است.
5- روکش پی وی سی اصلاح شده:
این نوع روکش پی وی سی را نیز با عنوان PVC-M در بازار می شناسند. نحوه ساخته شدن این نوع پی وی سی به این صورت است که برخی مواد اصلاح شده را به رزین اضافه می کنند و باعث ساخته شدن این نوع روکش پی وی سی می شوند. این نوع روکش پی وی سی دارای مقاومت بالایی است.
اعطای نمایندگی پی وی سی در خوزستان
استان خوزستان در نظر دارد که نمایندگی روکش پی وی سی را به شهرها و افراد مختلف که خواستار دریافت نمایندگی روکش پی وی سی خوزستان هستند اعطا نماید. ولی باید در نظر داشت که اعطای این نمایندگی ها با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها و شرایط برای افراد امکان پذیر است و افراد واجد شرایط می توانند نسبت به دریافت نمایندگی اقدام کنند.
با اعطا نمودن نمایندگی پی وی سی استان خوزستان به شهرهای مختلف خود استان از جمله اهواز که یکی از مهمترین شهرهای این استان است به راحتی می توان این روکش مرغوب و با کیفیت را که دارای قیمتی مناسب و با صرفه اقتصادی است را به افرادی که به دنبال این نوع روکش هستند ارائه داد.
نمایندگی های مختلف این روکش در شهرهای مختلف استان خوزستان بخصوص اهواز آماده خدمات رسانی به تمامی مشتریان در اقسا نقاط کشور است. این نمایندگی ها همچنین دارای سایت اینترنتی هستند که در آن سایت ها اقدام به معرفی نمودن روکش های خود کرده اند.
شما عزیزان می توانید با مراجعه نمودن به این سایت ها تمامی طرح های این روکش ها را مشاهده کنید و سپس نسبت به انتخاب و خرید آن ها اقدام کنید که در کمترین زمان ممکن در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.
قیمت روکش پی وی سی خوزستان
یکی از مهم ترین موارد درباره روکش پی وی سی خوزستان که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست قیمت این روکش است. قیمت روکش پی وی سی خوزستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل می تواند مواردی از قبیل: ضخامت روکش پی وی سی، ابعاد روکش پی وی سی، کیفیت روکش و همچنین کاربرد روکش پی وی سی می توان اشاره کرد.
با توجه به این مواردی که گفته شد هر چقدر این موارد بالاتر و بیشتر باشد در این صورت قیمت روکش پی وی سی خوزستان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مورد دیگری که در قیمت روکش پی وی سی خوزستان تاثیر دارد این است که ضخامت روکش مورد استفاده در مبلمان ها، کابینت ها، کمدها، سرویس خواب و مواردی از این قبیل می تواند متفاوت باشد و این تفاوت باعث ایجاد تفاوت در قیمت آن ها می شود.
در کل می توان گفت که قیمت روکش پی وی سی خوزستان بر اساس مزیت ها و همچنین کاربردهایی که دارد بسیار مناسب بوده و باعث شده است که صرفه اقتصادی بالایی را به این روکش اختصاص دهد.
لیست قیمت روکش پی وی سی خوزستان:
لیست قیمت روکش پی وی سی خوزستان با توجه به رنگ، کیفیت، ابعاد و در کل مواردی که در بالا گفته شد متفاوت است که ما در این مرحله از مقاله لیستی از قیمت این نوع روکش پی وی سی را برای شما ارائه داده ایم:

روکش پی وی سی خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری