مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401

پروفیل آلومینیومی چیست؟

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم در کرج و هشتگرد جدید کردان چهار باغ

اگر در حوزه ساختمان فعالیت دارید یا قصد دارید که به بازسازی خانه تان بپردازید، احتمال زیاد نام پنجره UPVC به گوشتان خورده است. این پنجره از جمله پنجره های پر طرفدار و پر کاربرد است که در چند سال اخیر محبوبیت آن دو چندان شده است. البته این پنجره یک رقیب جدی دارد که آن پروفیل آلومینیومی می باشد. وقتی تصمیم به خرید پنجره می شود معمولا یک دوراهی بین انتخاب پنجره UPVC و پروفیل آلومینیومی ایجاد می شود.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
UPVC چیست؟

پنجره UPVC از نفت خام و نمک طعام تشکیل می شود. البته این مواد به صورت خالص نیست، بلکه حاصل نفت خام اتیلن و حاصل نمک کلر می باشد. موادی مانند کلر، اتیلن و وینیل کلرید با یکدیگر مخلوط می شوند و میان آن ها عمل پلیمریزاسیون صورت می گیرد. در این صورت پلی وینیل کلرید که به اختصار به آن UPV می گوییم، حاصل می شود. البته از این ماده تنها برای ساخت پنجره استفاده نمی شود، بلکه از آن میتوان برای لوله کشی و همچنین دندانپزشکی نیز استفاده کرد. البته UPVC و PVC نیز تفاوت هایی دارد. میتوان گفت UPVC همان PVC است که ماده ای اضافه به آن افزوده شده است.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
پروفیل آلومینیومی چیست؟

فرآورده اکستروژن، پروفیل آلومینیومی می باشد. این پروفایل در ابعاد گوناگون در بازار موجود است. این پروفیل ها کاربرد های متفاوتی دارند، بنابراین با توجه به کاربرد آن ها سطح پروفیل را با مواد گوناگون می پوشانند. یکی از با دوام ترین و به صرفه ترین مواد آلومینیوم است که به آن پروفیل آلومینیومی گفته می شود. در ادامه مقاله می خواهیم به مقایسه پنجره های UPVC و پروفیل آلومینیومی بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کرج هشتگرد بهترین قیمت پروفیل آلمینیوم

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
مقایسه دوام پنجره های UPVC و پروفیل های آلومینیومی کرج هشتگرد

با توجه به اینکه پنجره های UPVC ، 40 سال است که به بازار آمده است اما از نظر دوام و مقاومت قابل قیاس با پروفیل های آلومینیومی نیستند. البته پنجره های UPVC نسبت به پنجره های چوبی و آهنی مقاوم تر هستند و دیر تر خراب می شوند. آلومینیوم فلزی مقاوم است که می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند. مقاومت آلومینیوم در برابر پوسیدگی باعث می شود که پروفیل آلومینیومی بتواند عمر طولانی داشته باشد و نسبت به پروفیل های دیگر به تعمیر کم تری نیاز داشته باشد. پروفیل های آلومینیومی می توانند تا 45 سال بدون هیچ گونه مشکلی کار کنند. در طول این مدت پروفیل آلومینیومی زنگ نخواهد زد و احتیاجی به عوض کردن قاب های آن نخواهد بود. اگر می خواهید برای منزل، شرکت یا هر مکان دیگری پنجره UPVC یا پروفیل آلومینیومی تهیه کنید، می توانید از کرج و شهر های عظیمیه، گوهردشت، مهرشهر، جهانشهر، اقدام به خرید این نوع از پنجره ها کنید. همچنین می توانید به راحتی اقدام به تهیه کرتین وال در کرج و سان روم آلومینیومی در این شهر کنید.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
مقایسه راندمان پنجره های UPVC و پروفیل های آلومینیومی

کرج هشتگرد

در میان پنجره های دو و سه جداره موجود در بازار، UPVC گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و عایق مناسبی برای حرارت است در صورتی که آلومینیوم فلزی است که گرما می تواند راحت از آن عبور کند و موجب هدر رفتن انرژی خواهد شد. البته امروزه این مشکل نیز حل شده است و در پروفیل های آلومینیومی تیغه های پلی آمید و عایق های حرارتی بالا استفاده شده است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. هر کدام از این پنجره ها راندمان متفاوتی دارند که بهتر است با در نظر گرفتن شرایط از آن ها استفاده کنید. نوع موادی که در این پنجره ها به کار رفته است، می تواند تاثیر زیادی در کیفیت و راندمان آن ها داشته باشد. اگر در کرج زندگی می کنند، می توانید پنجره ای با کیفیت در گوهردشت، عظیمیه و دیگر محله های کرج تهیه کنید.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
مقایسه امنیت پنجره های UPVC و پروفیل های آلومینیومی کرج هشتگرد

هر دو این پنجره ها امنیت بشیار خوبی نسبت به سایر پنجره ها دارند و به راحتی تخریب نمی شوند. البته آنچه در امنیت این پنجره ها تاثیرگذار است، قفل های به کار رفته در آن ها و کیفیت یراق آلات استفاده شده در این پنجره هاست. پس نمیتوان گفت که از نظر امنیت پنجره های UPVC امنیت بیش تری دارند یا پنجره های آلومینیومی بهتر می باشند.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401
مقایسه قیمت پنجره UPVC و پروفیل آلومینیومی

 

هزینه های ساخت و مواد به کار رفته در پنجره های آلومینیومی نسبت به پنجره های UPVC گران تر است، بنابراین قیمت پروفیل آلومینیومی از پنجره های UPVC گران تر می شود. البته با توجه به اینکه آلومینیوم کمتر دچار تخریب می شود، استفاده از آن انتخابی به صرفه خواهد بود. از آنجا که پروفیل آلومینیومی به صورت براق و مدرن ساخته می شود، گران تر است و اگر ساکن کرج هستید میتوانید به دنبال کرتین وال در کرج و سان روم آلومینیومی باشید.

 

 

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه دو پنجره UPVC و پروفیل آلومینیومی از لحاظ دوام، راندمان، امنیت و قیمت بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر ساکن کرج هستید این نوع از پنجره ها به راحتی یافت می شود و می توانید از هر کدام از شهر های گوهردشت، عظیمیه، مهرشهر و جهانشهر اقدام به خرید آن ها کنید.

مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401

2 دیدگاه برای “مقایسه پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم و خرید 1401

  1. بهترین قیمت و خدمات با مدیریت عالی و انجام به موقع پروژه

  2. برای خونه خودتون حتما المینویم استفاده کنید. پروفیل المینویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری