بهترین چیدمان اتاق پذیرایی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی چگونه است؟

رسیدن به بهترین چیدمان اتاق پذیرایی هرچند دشوار به نظر می رسد، اما قابل انجام است. وقی وارد یک اتاق پذیرایی خالی می شوید، شاید این نکته به ذهن شما برسد که هیچوقت نمی توانید بهترین چیدمان پذیرایی را در آنجا پیاده نمایید که شاید برایتان قدری ترسناک و طاقت ‌فرسا نیز باشد. البته اصول طراحی اتاق پذیرایی توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه طی سالیان متمادی ارائه شده است، که می توان با پیروی از آنها به  بهترین چیدمان اتاق پذیرایی دست پیدا کرد.

نحوه چیدمان مبلمان اتاق پذیرایی بر اخلاق و رفتار افراد و روابط میان اعضای خانواده و همچنین اندازه بصری اتاق اثرگذار است. با بکارگیری خلاقیت و نوآوری در چیدن وسایل و مبلمان می توانید اتاق پذیرایی خود را از خانه های دیگر متمایز کنید و به بهترین چیدمان اتاق پذیرایی برسید. شما براحتی با استفاده از ایده‌ ها و ترفندهای ساده می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به بهترین چیدمان اتاق پذیرایی دست یافته و  تصویر کاملا جدیدی به آن ببخشید.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و پیدا کردن نقطه کانونی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و نقاط کانونی ارتباط نزدیکی دارند. در واقع نقطه کانونی تاثیر و قدرتمندی زیادی در چیدمان ایفا می کند. پنجره یا شومینه نقاط کانونی طبیعی هستند که وسیله های دیگر را می توان در اطراف آنها جا داد. اما در برخی خانه ها این شمایید که باید نقطه کانونی را ایجاد کنید؛ مثل قرار دادن تلویزیون.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی در نچسباندن مبلها به دیوار

اندازه اتاق پذیرایی فاصله مبلمان از دیوارها را تعیین می‌کند. هرچه اتاق پذیرایی بزرگتر باشد، راحتتر می توانید مبلها را بچینید و نیازی نیست تا آنها را به دیوار بچسبانید. البته حتی وقتی اتاق پذیرایی کوچک هم باشد، باید چند سانتیمتر بین مبلمان و دیوارها فاصله بگذارید. این کار باعث می شود اتاق پذیرایی بزرگتر دیده شود. در واقع باید گفت این نکته یکی از اصول رسیدن به بهترین چیدمان اتاق پذیرایی است. در اتاقهای پذیرایی بزرگ، مبلمان را طوری بچینید که در وسط پذیرایی قسمتهای مختلفی برای گفتگو بوجود بیاید. این کار سرعت شما را در رسیدن به بهترین چیدمان اتاق پذیرایی افزایش می دهد.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و ایجاد مکانهای گفتگو  

در برخی اتاقهای پذیرایی افراد برای اینکه بتوانند با دیگران صحبت کنند، مجبور می شوند سر و گردن خود را مدام بچرخانند و یا اینکه برای اینکه طرف مقابل صدای آنها را بشنوند، داد بزنند. بنابراین مبل ‌ها و صندلی ‌ها را طوری بگذارید، که فاصله زیادی بین آنها نباشد و شرایط برای گفتگوی ایده ‌آل فراهم باشد. اگر فضای پذیرایی بزرگی دارید، تلاش کنید تا چند فضا برای صحبت و گفتگو بوجود بیاورید. در چیدمان اتاق پذیرایی خوب افراد حس راحتی و آرامش در نشستن و صحبت کردن دارند.

برای اطلاع از نحوه چیدمان مبلمان در ویلا می توانید به منوی مبلمان ویلا یا محوطه باز مراجعه کنید.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و حفظ تعادل

در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی تزئینات و وسایل بصورت متعادل چیده شده اند. اینکه وسایل اضافی را در اتاق پذیرایی نگذاریم، بسیار مهم و ضروری است. باید هر چیزی در جای مناسب خود قرار داده شود. قرار دادن همه وسایل بزرگ یا همه وسایل کوچک در یک سمت اتاق پذیرایی، نوعی بی ‌نظمی به همراه دارد و جلوه خوبی ندارد. اگر می‌خواهید بهترین چیدمان اتاق پذیرایی را داشته باشید،  بهتر است که از شکل‌ های متنوع در انتخاب مبلمان استفاده شود، مثلا اگر شکل صندلی ‌ها حالت مستطیل‌گونه دارد، یک میز گرد را برای آنها در نظر بگیرید.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی در مسدود نکردن مسیر رفت و آمد افراد

یکی از مهمترین مواردی که در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی باید به آن توجه کرد، مسیر رفت و آمد است. افراد نباید برای عبور از داخل اتاق، به وسایل برخورد کنند. باید بین میز و مبل و بین صندلی ‌ها فاصله ‌ای درنظر گرفته شود. مسیری مشخص باید ایجاد شود تا افراد بدون مشکل از یک طرف اتاق پذیرایی به طرف دیگر حرکت کنند.

 

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و استفاده از فرش های مناسب و درخور

اگر به فکر داشتن بهترین چیدمان اتاق پذیرایی هستید، یکی از مهم ترین مسائل انتخاب درست فرش ات. فرش باید بزرگ باشد تا مبلمان به صورت کامل روی آن قرار بدهیم. در برخی منازل مبل‌ ها در فاصله ‌ای دورتر از فرش چیده شده ‌اند که چندان جالب نیست، بهتر است مبل و میز روی فرش گذاشته شوند و یا مثلا میز غذاخوری روی فرش قرار داده شود. البته اندازه فرش باید با اندازه میز و مبل ها متناسب باشد.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و استفاده از یک میز  بزرگ

در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی بهتر است که میزهای بزرگتری انتخاب شود که هم زیبایی و تناسب به ارمغان می‌آورد و هم استفاده صحیح تری از آن می‌شود. علاوه براین، در ایجاد نقطه کانونی اثربخش است. یک میز بزرگ می‌تواند فضای زیادی برای قرار دادن نوشیدنی یا نمایش وسایل مورد علاقه شما بوجود بیاورد. همچنین دسترسی راحت ‌تری به صندلی ‌های اطراف فراهم می‌کند.

با این حال، باید اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای نشستن و همینطور عبور و مرور افراد وجود دارد. اگر شرایط برای داشتن یک میز بزرگ وجود ندارد، بهتر است از دو میز کوچکتر استفاده شود.

در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی هر صندلی دسترسی راحتی به میز دارد. سعی کنید مبلمان بگونه ای باشد که افراد برای برداشتن چیزی از روی میز، مجبور نباشند از صندلی خود بلند شوند. در مورد ارتفاع میز باید گفت که میزها باید هم ارتفاع با پایه صندلی ‌های اطراف باشند. اگر این امکان وجود ندارد، ارتفاع پایین ‌تر بهتر است.

ّبهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و توجه به نور کافی

از مهم‌ ترین مواردی که باید در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی درنظر گرفت، میزان روشنایی است که در بیشتر موارد به آن توجهی نمی‌شود. استفاده از سیستم‌ های روشنایی متنوع شامل روشنایی سقف، دیوارها و حتی کف ‌پوش تاثیر زیادی دارد. چراغ‌ هایی که در کف اتاق پذیرایی قرار داده می‌ شوند، بهتر است در پشت صندلی‌ ها و مبل‌ ها باشند که جلوه ‌ای فوق ‌العاده بوجود می‌آورد.

قرار دادن چراغ روی میز و یا در قفسه ‌ها تصویر بسیار زیبایی از اتاق پذیرایی فراهم می‌کنند. در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی نور در سطح ‌های مختلف و از از وسیله ‌های متنوع تابیده می شود، بنابراین تعادل برقرار است.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و استفاده از آثار هنری مناسب

دیوارآویزهای هنری یا آینه ‌ها و مجسمه ‌ها باید با مبلمان متناسب باشند. مثلا استفاده از تابلوهای کوچک در پشت مبل چندان جالب نیست.  در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی از تصاویر بزرگ و یا مجموعه ‌ای از تابلوهای کوچکتر استفاده می شود. اگر اصرار دارید که حتما از  یک اثر هنری روی دیوار اتاق پذیرایی استفاده کنید، می توانید آن را در یک قاب بزرگتر بگذارید و به دیوار بزنید.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی  و استفاده از مبلمان نامتقارن

برخی در یافتن بهترین چیدمان اتاق پذیرایی  نظم را با تقارن و تشابه اشتباه می‌گیرند. اتاق ‌های پذیرایی کاملا متقارن با اشکال و نسبت‌ های مشابه زیبایی بصری چندانی را القا نمی‌کنند. نظم به‌معنای قرار دادن هر وسیله در جای مخصوص به خودش است. بنابراین بهتر است ترسی از جابجا کردن وسایل نداشته باشید. ترکیبی از سبک‌ ها، رنگ ‌ها و تناسبات مختلف باعث می‌شود خانه به جای راحت و دنجی تبدیل شود.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و استفاده از مبلمان  متناسب و متنوع

داشتن مبلمان و صندلی‌ های یک شکل حالت مصنوعی به چیدمان اتاق پذیرایی می‌دهد. این سبک از چیدمان ظاهری بی ‌انرژی و قدیمی به فضا می‌دهد و که نشان می دهد تمامی وسایل از یک فروشگاه همواره تخفیف خریداری شده است؛ چیزی که هیچگاه در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی اثری از آن نمی بینید. پس در انتخاب وسایل بدرد بخور و جذاب تلاش کنید. مثلا اگر صندلی‌ ها مشابه هستند، از کوسن‌ ها و یا پتوی مبل مختلف برای ایجاد تمایزی چشم گیر و دلنواز استفاده نمایید.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی و اندازه نادرست و اشتباه مبلمان

خرید مبلمان جدید، در راستای بهترین چیدمان اتاق پذیرایی،  ممکن است گران باشد اما در عین حال نتیجه خوبی را به دنبال دارد. افرادی که مرتب در حال عوض کردن خانه ‌شان هستند، اگر بخواهند در خانه جدید هم از مبلمان خانه قبلی استفاده کنند، مکانی عجیب و غریب و پر از وسایل مختلف خواهند داشت. پس بهتر است با ورود به خانه جدید وسایل نو متناسب با آنجا خریداری شود.

البته راه‌ حل مقرون به صرفه، استفاده از سایت‌ هایی مانند دیوار است؛ وسایل خود را برای فروش در آن قرار داده و بفروشید و با پول آن وسایل مورد نیاز خود را بخرید و یا در همان دیوار وسایل متناسب با خانه جدید را پیدا کنید و درصورت امکان معاوضه نمایید.

تلویزیون الزاما نقطه کانونی و مرکز توجه بهترین چیدمان اتاق پذیرایی نیست

الزامی براین نیست که تمام وسایل و مبلمان در اطراف تلویزیون قرار داده شوند. مردم معمولاً احساس می کنند مبل آنها باید کاملاً جلوی تلویزیون در اتاق پذیرایی باشد. اتفاقا برعکس، تلویزیون ‌ها وقتی بیرون از مرکز قرار می‌گیرند عملکرد بهتری دارند و به کانون همه تعاملات اجتماعی تبدیل نمی‌ شوند. بنابراین باید توجه ‌ها را از تلویزیون گرفت و مکالمات، ارتباطات و صحبت کردن را در اولویت قرار داد.

مهم این است که در پیدا کردن مکان مناسب تلویزیون خلاقیت داشته باشید و در نظر داشته باشید که بهترین چیدمان اتاق پذیرایی لزوما چیدمانی با مرکزیت توجه تلویزیون نیست.

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی
بهترین چیدمان اتاق پذیرایی | معماری داخلی | چیدمان لوازم خانگی

انواع مبلمان در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی

وجود فقط یک دست از مبلمان لزوما همیشه بهتر نیست. مثلا فرض کنید در اتاق پذیرایی یک میز غذاخوری بزرگ قرار دارد و چون بزرگ است تنها یک صندلی پشت آن بگذاریم؛ این کاری مسخره است.

بنابراین بهتر است از وسایل و مبلمان کوچکتر اما بیشتر استفاده شود. البته مجموعه ای از وسایل که با هم از نظر زیبایی و عملکرد هماهنگ هستند. داشتن چندین گزینه برای نشستن در پذیرایی در ایجاد فضایی که همه در آن احساس خوبی دارند کلیدی است. مهم ترین نکته در بهترین چیدمان اتاق پذیرایی برقراری تعادل است.

 

 

بهترین چیدمان اتاق پذیرایی

یک نظر برای “بهترین چیدمان اتاق پذیرایی

  1. برای بهترین چیدمان اتاق پذیرایی در طراحی ویلا عالی هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول

مقایسه

تماس فوری